تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۶۲۱۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از تالار چه خبر؟

۱۷ تافته جدا بافته تالار پتروشیمی

می متالز - مدیر واحد کالای شرکت کارگزاری سرمایه و دانش به بررسی رویدادهای امروز بورس کالای ایران پرداخت.
۱۷ تافته جدا بافته تالار پتروشیمی

به گزارش می متالز، مهدی مهدوی با اشاره به کاهش دو تا سه درصدی قیمت های پایه اعلامی برای هفته جاری اظهار داشت: طی هفته جاری قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در گروه پلیمری و شیمیایی با کاهش همراه شد و قیمت دلار مبنای محاسبات نیز قیمت میانگین حدود ۱۰ هزار و ۷۳۳ تومان اعلام شد. در جریان معاملات امروز نیز عمده کالاهای عرضه شده در تالار با کاهش قیمت های پایه همراه بودند و از ۸۲ کالای آماده برای عرضه، ۶۸ کالا روی تابلوی معاملات رفت و همگی به جز ۱۷ کالا به قیمت های پایه معامله شدند.

وی افزود: از بین کالاهای عرضه شده در تالار پتروشیمی تنها پلی اتیلن های سنگین تزریقی، بوتادین استایرن و پلی استایرن ها با رقابت خریداران رو به رو شدند و دو گرید پلی اتیلن سبک نیز با اقبال معامله گران با افزایش نسبت به قیمت های پایه مورد معامله قرار گرفتند.

وی افزود: البته تا روز گذشته در بازارهای آسیایی نیز قیمت پلی اتیلن ها و پلی پروپیلن ها کاهشی بود که این امر نیز در روند بازار امروز بی تاثیر نیست. اما مهم ترین دلیل اثرگذار بر بازار تقاضای خریداران است؛ بطوریکه در بازار تقاضای خریداران قابل مشاهده است، اما این تقاضا چندان محسوس نیست و موضوعاتی همچون محدودیت های حمل و نقل کالاها طی این روزها نیز به این شرایط دامن زده است؛ این شرایط موجب شده عمده کالاها به قیمت های پایه معامله شوند.

این کارشناس معاملات حوزه کالا در خصوص تالار فرعی نیز اظهار داشت: نکته جالب توجه معاملات امروز در این تالار این بود که از ۱۹ کالای آماده برای عرضه، ۱۶ کالا روی میز فروش رفت که در نهایت همگی با قیمت پایه به فروش رسیدند.

مهدوی با بیان اینکه کالاهای عرضه شده در تالار فرآورده های نفتی از جمله قیر و وکیوم باتوم به قیمت پایه معامله شدند، در خصوص تالار محصولات صنعتی نیز اظهار داشت: طی روز جاری ۳۰۳۶ تن سبد میلگرد مجتمع فولاد آذربایجان عرضه شد که تقاضای بیش از ۱۱ هزار تنی برای آن در سامانه ثبت شد. اما در نهایت محصول به اندازه حجم آماده برای عرضه به قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت و مابقی تقاضا بدون پاسخ ماند.

عناوین برگزیده