تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۶۲۱۳۲

انتقال ۹ هزار زائر اربعین با هواپیمایی ایران ایر از تهران، ایلام و کرمانشاه

می متالز - از ۱۳ مهرماه و شروع پروازهای عتبات عالیات، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما " برای انتقال زایران اربعین حسینی، تعداد ۱۰۸ پرواز رفت وبرگشت به فرودگاه نجف اشرف انجام داده است.
انتقال ۹ هزار زائر اربعین با هواپیمایی ایران ایر از تهران، ایلام و کرمانشاه

به گزارش می متالز، هواپیمایی ایران ایر امسال برای نخستین بار دو مسیر پروازی جدید از کرمانشاه و ایلام به مقصد نجف برقرار کرد.

بر این اساس هواپیمای ای.تی.آر هما در فرودگاه کرمانشاه مستقر شده و در ۱۰روز انجام سفرهای اربعین از این فرودگاه پروازهای روزانه به مقصد نجف را آغاز کرد.

 در ایام اربعین روزانه ۸پرواز مستقیم از فرودگاه کرمانشاه به نجف توسط شرکت‌ هواپیمایی ایران ایر انجام می‌شود.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمبود هواپیما بیشتر هواپیماهای خود را از تهران برای مسیر نجف اختصاص داد و ایلام و کرمانشاه را به عنوان مبدا دوم و سوم برای پوشش پروازهای اربعین قرار داد. 

در همین راستا معصومه اصغرزاده روز سه‌شنبه گفت: هما در ایام اربعین حسینی، علاوه بر انجام پروازهای برنامه‌ای عتبات عالیات از فرودگاه حضرت امام (ره)، از دو فرودگاه کرمانشاه وایلام نیز برای تردد زائران حسینی، پروازهایی را به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام می‌دهد.

وی گفت: این پروازها از  ۱۳ مهرماه آغاز و تا  ۳ آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، از روز۱۳ مهر تاکنون، تعداد ۱۰۸ پرواز از فرودگاه‌های حضرت امام (ره)، کرمانشاه و ایلام به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام شده است.

 اصغرزاده گفت: با این پروازها، بیش از ۹ هزار نفر به فرودگاه نجف اشرف انتقال یافتند. در عملیات انتقال زائران حسینی سال جاری از هواپیماهای ایرباس ۳۲۱ و  ATR استفاده شده است. 

مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد که مسیر هوایی ایلام به نجف نیم ساعت طول می‌کشد و  این مسیر با هواپیمای تایپ ATR  شرکت هواپیمایی ایران ایر با ظرفیت ۶۰ نفر در هر پرواز انجام می شود.

وی از تخفیف در مسیر ایلام - نجف خبر داد و گفت: بهای مصوب برای هر سورتی پرواز ۷۷۵ هزار تومان و در مجموع رفت و برگشت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برای هر مسافر در نظر گرفته شده است.

اصغرزاده تصریح کرد: در مسیر کرمانشاه به نجف نیز همین تخفیف اعمال شده است و ایران ایر تنها در مسیرهای تهران به نجف نرخ مصوب دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از مسافرران دریافت کرده است.

عناوین برگزیده