تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۶۲۱۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عملکرد فوق العاده "کچاد" در ۶ ماهه ۱۳۹۸؛

چراغ گزارش‌های امیدوارکننده بنیادی‌ها روشن شد

می متالز - سودسازی احتمالی ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ ریالی شرکت چادرملو، سهامداران را نیز بیش از قبل به رشد و شناسایی سود‌هایی خیره‌کننده در سال مالی آتی امیدوار خواهد کرد.
چراغ گزارش‌های امیدوارکننده بنیادی‌ها روشن شد

به گزارش می متالز، همانگونه که بار‌ها و به دفعات در خصوص لزوم دقت سرمایه‌گذاران در خرید سهام شرکت‌های فعال در بازار بورس و فرابورس کشور، سخن به میان آمده بود، حالا اعلام سودی خیره‌کننده از سوی چادرملو در عملکرد ۶ ماهه، اهمیت توجه سرمایه‌گذاران به سودآوری شرکت‌ها را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

افزایش چشمگیر بیش از ۷۰درصدی مبالغ فروش و افزایش چشمگیر و در حدود ۵۰ درصدی حاشیه سود ناخالص در عملکرد ۶ماهه نخست سال مالی۱۳۹۸، منجر به شناسایی سود ناخالصی معادل ۲۴.۶۰۳ میلیارد ریال (پوشش ۹۲ درصدی از مجموع کل سود ناخالص سال مالی ۱۳۹۷) و ثبت سود خالص فوق‌العاده ۷۹۶ ریالی به ازای هر سهم شد.

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت سود بالا و خیره‌کننده فروش کنسانتره آهن داخلی این شرکت بوده و در حالی که مجموع کل مبالغ فروش این محصول در ۶ماهه نخست سال مالی قبل در حدود ۹.۱۸۹میلیارد ریال بوده، سود ناخالص در حدود ۸.۴۷۱میلیارد ریالی از فروش ۱۶.۶۲۴میلیاردریالی این محصول وضعیت فوق‌العاده‌ای را برای این شرکت به وجود آورده است.

از دیگر نکات امیدوارکننده صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت که سودی بیش از ۲.۲۷۲میلیارد ریالی را در ۶ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال مالی گذشته به همراه داشته، فروش ۱۲۴.۵۰۰تن فولاد صادراتی است.

در مجموع رشد چشمگیر فروش ۶ماهه این شرکت می‌تواند نوید روز‌های خوبی را برای سهامداران صبورش به همراه داشته باشد.

شاید شناسایی سود‌هایی در حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ ریالی به ازای هر سهم از این شرکت، سهامداران را نیز بیش از قبل به رشد و شناسایی سود‌هایی خیره‌کننده در سال مالی آتی امیدوار خواهد کرد.

عناوین برگزیده