تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۶۲۱۹۶
علوی مطرح کرد:

اتصال بندر چابهار به آسیای میانه با افتتاح راه آهن بیرجند - قائن/ بندر اقیانوسی چابهار در مسیر شکوفایی

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان- زابل - بیرجند - مشهد، بندر چابهار را از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از مرزهای میلک و دوغارون به افغانستان، از مرز سرخس به ترکمنستان و در ادامه به قفقاز و آسیای میانه متصل خواهد کرد.
اتصال بندر چابهار به آسیای میانه با افتتاح راه آهن بیرجند - قائن/ بندر اقیانوسی چابهار در مسیر شکوفایی

به گزارش می متالز، احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به نقش استراتژیک پروژه راه‌آهن بیرجند - قائن، گفت: این پروژه نقش برجسته ای در توسعه اقتصادی کشور دارد و عملا با بهره برداری از آن، بندر چابهار به کشورهای آسیای میانه متصل خواهد شد.

 

ابر پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد در مسیر اجرا

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه آهن بیرجند-قائن بخشی از ابر پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد محسوب می شود که افتتاح کامل این پروژه، بندر اقیانوسی چابهار از طریق ریل به تمام کشورهای شرق و شمال شرق متصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه راه آهن بیرجند- قائن به طول 32 کیلومتر بوده که برای اجرای آن اعتباری بیش از سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

اتصال بندر چابهاربه کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و آسیای میانه با افتتاح راه آهن بیرجند - قائن

علوی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد، بندر چابهار را از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از مرزهای میلک و دوغارون به افغانستان، از مرز سرخس به ترکمنستان و در ادامه به قفقاز و آسیای میانه متصل خواهد کرد.

 

بندر چابهار در مسیر توسعه و شکوفایی چشمگیری قرار دارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بندر چابهار در مسیر توسعه و شکوفایی چشمگیری قرار دارد و لازمه توسعه بیش از پیش این منطقه، تقویت و گسترش خطوط ریلی در این منطقه است، حال با اجرا و افتتاح پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان- زابل- بیرجند-مشهد، بندر چابهار به توسعه شگرفی دست پیدا خواهد کرد.

عناوین برگزیده