تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۶۲۳۲۸

برگزاری دوره آموزشی برای دانشجویان پلی‌تکنیک کابل افغانستان در اداره‌کل زمین‌شناسی شمال شرق

می‌متالز - به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل شمال شرق بنا به درخواست مؤسسه همکاری‌های بین‌المللی آلمان (GIZ) دوره آموزشی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کابل افغانستان در مدت 10 روز در مناطق مختلف مشهد، سبزوار و شاهرود برگزار شد.
برگزاری دوره آموزشی برای دانشجویان پلی‌تکنیک کابل افغانستان در اداره‌کل زمین‌شناسی شمال شرق

به گزارش می‌متالز، معاون اجرایی این اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق در همین زمینه گفت: در راستای همکاری‌های دوجانبه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور (پژوهشکده علوم زمین) و مؤسسه همکاری‌های بین‌المللی آلمان (GIZ) بخشی از آموزش‌های تخصصی دانشجویان زمین‌شناسی دانشگاه پلی تکنیک که توسط مؤسسه GIZ آلمان پشتیبانی می‌شود؛ در ایران انجام می گیرد.

به گفته دکتر جعفر رکنی؛ برنامه عملیات صحرایی این گروه در مدت 10 روز در مسیرهای مشهد، سبزوار و شاهرود به سرپرستی آقای دکتر جلیل قلمقاش عضو هیات علمی پژوهشکده علوم زمین برگزار شد و دانشجویان این دانشگاه از پارک موزه علوم زمین مشهد و همچنین قابلیت‌های تخصصی در بخش‌های فنی این اداره‌کل نیز بازدید کردند.

شایان ذکر است؛ دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کابل افغانستان به ارائه یافته‌های خود در مدت عملیات صحرایی در مناطق یاد شده پرداختند و گواهی دوره را از آقایان دکتر جلیل قلمقاش مسئول دوره آموزشی، دکتر جعفر طاهری مدیرکل منطقه شمال شرق و دکتر کای نماینده GIZ کشور آلمان دریافت کردند.

عناوین برگزیده