تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۶۲۳۴۹
سرویس خبر : محیط زیست

ریزگردهای معادن آبیک سلامت مردم منطقه را تهدید می‌کند

می متالز - رییس اداره حفاظت محیط زیست آبیک گفت: فعالیت ۱۱ معدن در این شهرستان و چندین معدن در استان‌های همجوار باعث ایجاد ریزگرد و تهدید برای سلامت مردم منطقه شده است.
ریزگردهای معادن آبیک سلامت مردم منطقه را تهدید می‌کند

به گزارش می متالز، رییس اداره محیط زیست شهرستان آبیک اظهار داشت: آمارهایی که از سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفته شده، نشان می‌دهد که ۲۹ معدن در این شهرستان مجوز دارند که از این میان ۱۱ معدن فعال، ۲ معدن نیمه فعال و ۱۶ معدن نیز غیرفعال هستند.

امید رحمانی افزود: برخی از معادن آبیک در ارتفاعات این شهرستان قرار گرفته‌ و اختلاف سطح آنها با شهر آبیک باعث شده تا گرد وغبار و ریزگردهای این معادن، فضای داخلی شهر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی به وزش بادهای جوی در این شهرستان اشاره نمود و تصریح کرد: متاسفانه شرایط قرارگیری شهرستان به نوعی است که ریزگردهای حاصل از فعالیت معادن به سمت شهر روانه می‌شود که این موضوع می طلبد فعالیت معادن به شیوه خاصی دنبال شود که ایجاد ریزگرد نکند.

رحمانی فعالیت سنگ شکن در معادن را ممنوع اعلام کرد و گفت: این دستگاه‌ها به دلیل خرد کردن سنگ و فرسایش خاک سبب می‌شوند تا آلایندگی ناشی از فعالیت معادن افزایش یافته و فضای شهر آلوده شود که در این رابطه ۲ معادن با دستور قضایی متوقف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبیک خاطرنشان کرد: به واحدهای تولیدی و صنایع توصیه می شود که قبل از اعطای مجوز، پیوست‌های زیست محیطی را لحاظ کرده و حتما از اداره حفاظت محیط زیست استعلام کنند.

شهرستان آبیک به مرکزیت  شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.

عناوین برگزیده