تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۶۲۳۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت استان بوشهر در آستانه سفر وزیر صمت به این استان اعلام کرد:

پرداخت بیش از 37 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان بوشهر از ابتدای شهریور ماه امسال تاکنون

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، گفت: به منظور حمایت از واحد های تولیدی استان از ابتدای شهریورماه سال جاری که سامانه بهین یاب برای متقاضیان تسهیلات سال 98 فعال شده تاکنون بیش از 37 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از طریق بانکهای عامل استان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
پرداخت بیش از 37 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان بوشهر از ابتدای شهریور ماه امسال تاکنون

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی در آستانه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان بوشهر، در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اهم اقدامات انجام شده برای حمایت از تولید، افزود: در راستای فعال کردن بنگاه های تولیدی و توسعه محصولات داخلی از زمان فعال شدن بخش تسهیلات ۱۳۹۸ در سامانه الکترونیکی بهین یاب تا کنون 52 مورد متقاضی موفق به ثبت نام شده که 39 مورد آن در کمیته ها و کارگروه استانی بررسی و به 12 مورد در مجموع بیش از 37 میلیارد تومان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است و مابقی در دست بررسی و اقدام می باشد.

او همچنین با اشاره به چگونگی تسهیلات تبصره 18 برنامه تولید و اشتغال، تشریح کرد: این نوع تسهیلات در سه بخش تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، تامین تسهیلات مورد نیاز برای توسعه و بازسازی و نوسازی و تامین تسهیلات سرمایه در گردش متقاضیان از طریق بانکهای عامل پرداخت می‌شود.

 

۲۳ مورد ثبت نام برای دریافت تسهیلات تبصره 18 از ابتدای امسال تاکنون

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال 98 تا کنون ۲۳ مورد برای دریافت تسهیلات تبصره 18 ثبت نام شده است که تمامی درخواستها در کمیته و کارگروه های فنی مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون یک مورد به مبلغ 600 میلیون تومان توسط بانک عامل پرداخت شده است.

 

پرداخت بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی

حسینی با تاکید بر اینکه استمرار رونق تولید و ایجاد اشتغال جدید می تواند به رشد و توسعه اقتصادی کمک کند، افزود: طبق آخرین وضعیت موجود در بخش تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی تاکنون 29 متقاضی در این بخش ثبت نام کرده اند که تمامی موارد در کمیته بررسی و کارگروه استانی طرح موضوع و تصمیم گیری شده که تا کنون 26 مورد در مجموع بالغ بر مبلغ 9 میلیارد تومان از طریق بانک های عامل استان پرداخت شده است.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت برای انجام چند افتتاح و بازدید و شرکت در چند جلسه و نشست کاری، شامگاه چهارشنبه به استان بوشهر سفر می کند.

عناوین برگزیده