تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۴۶۴
کد خبر: ۶۲۳۸۶
سرویس خبر : انرژی
به همت ستاد اربعین صنعت نفت جنوب انجام شد

اختصاص ۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای بازگشت زائران حسینی

می متالز - فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت گفت: از سوی ستاد اربعین حسینی صنعت نفت در استان خوزستان ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه مینی‌بوس برای برگشت زائران از پایانه مرزی چذابه به اهواز اختصاص یافته است.
اختصاص ۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای بازگشت زائران حسینی

به گزارش می متالز، عباس ممبینی اظهار کرد: این وسائط نقلیه از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه به مدت ۶ روز زائران را از چذابه به اهواز انتقال می‌دهند.

وی با بیان اینکه حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در این منطقه از هفتم مهرماه مستقر شده است، به فعالیت‌های دیگری از جمله ایجاد زائرسرا با ظرفیت ۴۰۰ نفر در چذابه، تامین نزدیک به ۵۰ دستگاه کانکس‌های خوابگاهی، بهداشتی، آشپرخانه، خودروهای سبک، سنگین و ویژه از جمله کامیون، خودروهای یخچال‌دار، کشنده، تانکر آب، لودر، گریدر، لیفتراک، جرثقیل و خودروهای سبک کمک‌دار برای تامین نیازهای منطقه، نیروهای خدمات‌رسان و مواکب از سوی این ستاد و با همکاری نیروهای بسیجی این حوزه اشاره کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان گفت: اختصاص ۲ دستگاه کامیون به ستاد عتبات عالیات استان برای انتقال روزانه حدود یک هزار قالب یخ و نان مورد نیاز مواکب از شادگان و اهواز، استقرار مخزن پنج هزار لیتری گازوییل برای تامین نیاز خودروهای مستقر در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه، ارائه ۳۹ سرویس اتوبوس برای جابه‌جایی زائران و توزیع ۱۶۰ هزار بطری آب معدنی بخش دیگری از اقدام‌های به عمل آمده از سوی ستاد اربعین حسینی صنعت نفت و حوزه شهید تندگویان به شمار می‌آید.

ممبینی افزود: در بخش فرهنگی نیز  از سوی ستاد اربعین حسینی و موکب شهدای مدافع حرم صنعت نفت جنوب اقدام به برگزاری نمازهای یومیه جماعت با حضور زائران، توزیع ۱۰ هزار بسته فرهنگی حاوی تصاویر شهدای محور مقاومت، شهدای مدافع حرم و زیارت عاشورا و همچنین تهیه و توزیع یک هزار بسته فرهنگی ویژه کودکان در مسیر تردد زائران شده است.

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان هم اعلام کرد: این شرکت در کنار دیگر شرکت‌های تابع وزارت نفت، بیش از ۶۰ دستگاه/روز انواع ماشین‌آلات سنگین اعم از تریلر کفی، جرثقال، تانکر آب‌رسان و لیفتراک را  تامین و در اختیار ستاد اربعین حسینی صنعت نفت قرار داده است تا در محل و زمان مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

عناوین برگزیده