تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۶۲۳۹۸
سرویس خبر : انرژی

بهره‌برداری از آزادگان جنوبی به اروندان سپرده شد

می متالز - بهره‌برداری از میدان آزادگان جنوبی به‌طور رسمی به شرکت نفت و گاز اروندان سپرده شد.
بهره‌برداری از آزادگان جنوبی به اروندان سپرده شد

به گزارش می متالز، فرخ علیخانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید، امروز (چهارشنبه، ۲۴ مهرماه) در آیین تحویل و تحول میدان آزادگان جنوبی در منطقه عملیاتی دارخوین اظهار کرد: انجام این واگذاری از شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به شرکت نفت و گاز اروندان نقطه عطفی در مسیر بلوغ این دو شرکت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روند این واگذاری با توجه به تعدد پیمانکاران بسیار دشوار بود، افزود: با وجود این با همکاری دو شرکت و به دور از هرگونه اختلاف نظری واگذاری انجام شد، این واگذاری می‌تواند به عنوان الگویی در دیگر واگذاری‌ها محور توجه قرار گیرد.

علیخانی، در دست داشتن منطق و فرمت کلی برای تحویل پروژه، همکاری میان کارفرما و پیمانکار و تعهد طرف‌ها برای انجام درست موارد مطرح‌شده در صورت‌جلسه را سه جزء اصلی در فرآیند تحویل و تحول (Hand Over) طرح‌ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه شرکت متن و اروندان توانسته‌اند در این مسیر به‌درستی حرکت کنند.

به گفته وی، برگزاری حداقل ۱۰ نشست کارشناسی از زمان نافذ شدن تحویل میدان آزادگان جنوبی از شرکت متن به شرکت اروندان، عامل موثری در واگذاری موفق این میدان بوده است.

 

توسعه غرب کارون در فاز جدید

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در این نشست با اشاره به اینکه واگذاری این میدان از خردادماه امسال در پی نشستی با حضور وزیر نفت وارد فاز اجرایی شد، گفت: ظرفیت تولید کنونی از این میدان بیش از ۱۰۰ هزار بشکه است.

وی تصریح کرد: با واگذاری رسمی بهره‌برداری میدان آزادگان جنوبی از شرکت متن به اروندان، توسعه غرب کارون وارد فاز جدیدی می‌شود.

میدان نفتی آزادگان جنوبی، بخشی از میدان مشترک نفتی آزادگان است که از جمله اولویت‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران به شمار می‌آید.

عناوین برگزیده