تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۶۲۴۵۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

روحیه جهادی در وزارت نیرو مشاهده نمی‌شود

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بار‌ها اعلام کردم که احتمالا تعمدی در کار است که وزارتخانه نیرو به وظایف خود در رابطه با جلوگیری از وقوع سیل عمل نمی‌کند و شاید برخی به‌دنبال وارد کردن خسارت به کشور هستند، درواقع روحیه جهادی در وزارت نیرو مشاهده نمی‌شود.
روحیه جهادی در وزارت نیرو مشاهده نمی‌شود

به گزارش می متالز، محمدرضا ملکشاهی‌راد لایروبی نکردن رودخانه‌ها و سد‌ها با وجود آغاز فصل بارندگی، اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها و سد‌ها در حوزه وظایف وزارت نیرو بوده، اما هیچ اقدام موثری برای مقابله با سیل‌های احتمالی آینده ازسوی این وزارتخانه صورت نگرفته و حتی خسارت‌های وارده در پی سیل ابتدای سال همچون تخریب دیواره روخانه‌ها بازسازی نشده‌اند.

وی افزود: ساخت هیچ سدی نیز با هدف جلوگیری از خطرات سیل در دستور کار وزارت نیرو نیست، در حالی که باید با جمع کردن آب در پشت سد‌ها آینده‌نگری می‌شد تا دیگر شاهد وقوع سیلی تخریب‌گر و خانه‌مان‌سوز نباشیم.

نماینده مردم درود در خانه ملت ادامه داد: سیل استان خوزستان را به شدت تهدید می‌کند، اما تغییری در عملکرد وزارت نیرو پس از وقوع سیل در ابتدای سال مشاهده نشد و آن‌ها مانند گذشته برنامه و اراده‌ای برای لایروبی سد‌ها و رودخانه‌ها ندارند و سدی نیز کلنگ نخورده است.

ملکشاهی‌راد با بیان اینکه مجلس اصرار بر ایمن‌سازی سدها، رودخانه و تعهد وزارتخانه نیرو به وظایفش دارد، خاطرنشان کرد: بار‌ها اعلام کردم که احتمالا تعمدی در کار است که وزارتخانه نیرو به وظایف خود در رابطه با جلوگیری از وقوع سیل عمل نمی‌کند و شاید برخی به‌دنبال وارد کردن خسارت به کشور هستند، درواقع روحیه جهادی در وزارت نیرو مشاهده نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خدماتی - که بتواند در راستای ایجاد موانع برای جلوگیری از وقوع سیل مفید واقع شوند - صورت نگرفته است.

عناوین برگزیده