تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۵۱۴
کد خبر: ۶۲۴۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ریزش تونل در پروده ۴ معدن شرکت سامان کاوش

می متالز - ساعت 5 بعد از ظهر امروز 25 مهر 1398، مصدومین ریزش تونل شرکت سامان کاوش (سامان فراز سابق) (پروده 4) که غیربومی بوده به اورژانس بهداری شرکت زغال سنگ پروده طبس انتقال داده شده و پرسنل اورژانس شرکت زغال سنگ پروده طبس در حال رسیدگی به مصدومین می باشند. متاسفانه حال این مصدومین وخیم گزارش شده است.
ریزش تونل در پروده ۴ معدن شرکت سامان کاوش

به گزارش می متالز، ساعت 6 بعد از ظهر امروز 25 مهر 1398، متاسفانه تلاش نیروهای اورژانس در شرکت زغال سنگ پروده طبس برای احیاء بی نتیجه بوده و مصدومین این حادثه براثر شدت جراحت براثر ریزش تونل فوت کرده اند.

گفتنی است این حادثه بدلیل نزدیکی به موقع غروب و تاریکی هوا ماموریت اورژانس هوایی انجام نشده و با آمبولانس خدمت رسانی انجام شده است.

 کریتی مدیر عامل شرکت زغال سنگ طبس در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: نیروهای امدادی به محل اعزام شدند و تاکنون دو نفر از داخل معدن بیرون کشیده شدند.

منابع محلی می‌گویند: تعداد ۱۴ نیروی کار داخل معدن فروریخته بوده‌اند که ۳ نفر مصدوم و به بیمارستان طبس منتقل شده و ۲ نفر نیز کشته شده‌اند و به دلیل تاریکی هوا امکان پرواز اورژانس هوایی نیز وجود ندارد.
شنیده های محلی حاکی است دو نفر که اهالی شمال کشور (استان گلستان) بوده‌اند در این حادثه فوت شدند.

 این حادثه در زون استخراج شرکت سامان کاوش (پیمانکار بخش خصوصی معادن زغال سنگ پروده طبس) رخ داده است.

بنابر اخبار کارگران حاضر در محیط؛ پس از آنکه نیروهای تخریب برای باز کردن پایه‌های استخراج داخل تونل شده و قصد رهاسازی پایه‌ها و چوب‌های ذیل مسیر استخراج را داشته‌اند؛ قسمتی از تونل استخراج که از سستی برخوردار بوده؛ ریزش می‌کند و ۲ نفر کشته این حادثه زیر آوار می‌مانند.

بنابر شرایط کار معدن و انجام عملیات مرحله تخریب؛ تعداد گرفتار شدگان در این معدن بیش از همین ۵ نفر نمی‌تواند باشد و بقیه نیروها در سلامت کامل هستند.

شرکت سامان کاوش پیمانکار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمیدرو) است.

اسامی افراد فوت شده حسن شهمرادی و غلامرضا اعلائی زاده است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده