تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۶۲۵۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در جلسه بررسی مشکلات شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا:

طراحی سکو و کشتی، مهمترین سرمایه ما در صنایع دریایی است/ گمرک ترخیص سریع تر قطعات مورد نیاز تولید را در دستور کار قرار دهد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طراحی سکو و کشتی، مهمترین سرمایه ما در صنایع دریایی است و در حوزه تعمیرات و بازسازی کشتی و شناور به خودکفایی بیش از ۸۰ درصدی رسیدیم.
طراحی سکو و کشتی، مهمترین سرمایه ما در صنایع دریایی است/ گمرک ترخیص سریع تر قطعات مورد نیاز تولید را در دستور کار قرار دهد

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در جلسه بررسی مشکلات شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا در محل این شرکت، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، افزود: از دستاوردهای صنایع دریایی و امکانات آن در بازدیدهایی که داشتم، خوشحال شدم و مهمترین سرمایه ما در این حوزه، طراحی اعم از طراحی سکو و کشتی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامگذاری سال به نام رونق تولید گفت: رفتار و عملکرد ما مسوولان در سال رونق تولید باید در راستای حمایت از تولید باشد و در این راستا برنامه هایی از جمله داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار واردات تا افق 1400 را داریم.

 

تا زمانی که یک جوان ایرانی بیکار است ما مسوولیم

رحمانی با اعلام اینکه تا زمانی که یک جوان ایرانی بیکار است ما مسوولیم، اضافه کرد: نگرش ها باید تغییر کند و همگان باور کنند که تکلیف و راهکار حل مشکلات همین توجه به رونق تولید است.

 

در تعمیرات و بازسازی کشتی و شناور به خودکفایی بیش از ۸۰ درصدی رسیدیم

او خلیج فارس را یک فرصت برای توسعه کشور دانست و گفت: بیش از ۹۰ درصد تعمیرات کشتی های کشورمان، سالهای گذشته به خارج کشور می رفت اما اکنون بیش از ۸۰ درصد به خودکفایی رسیدیم که قابل توجه است.

 

هفته آینده میز داخلی سازی ۶۰ میلیون دلاری برگزار می کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه میزهای ساخت داخل را راه انداختیم، بیان کرد: به عنوان‌نمونه یک میز ساخت داخل برای داخلی سازی ۶۰ میلیون دلار واردات را هفته آینده برگزار می کنیم.

 

برای تامین مالی در حوزه کشتی سازی در حال پیگیری هستیم

رحمانی با اشاره به اینکه در بازدیدهای امروز از ایران صدرا و شهید محلاتی از شور و شوق کارگران روحیه گرفتم، افزود: طرح تحول و توسعه صنایع دریایی را در برنامه داریم،در این حوزه کشتی ساز و مشتری و تامین‌مالی سه بعد هستند که برای تامین‌مالی پیگیری های لازم را داریم انجام می دهیم.

او ساخت کشتی با کیفیت و قیمت مناسب را انتظار مردم از کشتی سازان دانست و گفت: زمان ساخت کوتاه و خدمات پس از فروش هم به این انتظارات اضافه شده است که این موارد را باید با جدیت پیگیری کنیم و اگر مشکلی هست به خصوص در حوزه تحویل به موقع به مشتریان رفع شود.

 

کاهش ۲۲.۸ درصدی واردات سال گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه انداختن نهضت ساخت داخل گفت: اگر هر واحد تولیدی بتواند نیاز به محصولات در این حوزه را برطرف کند از ورود مشابه آن جلوگیری میکنیم همچنان که تا کنون واردات بیش از ۱۵۰۰ کد قلم کالا را ممنوع کردیم و در سال گذشته واردات ۲۲.۸ درصد نسبت به سال ۹۶ کمتر هم شد.

رحمانی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی نیز گفت: مشکلات این منطقه را پیگیری خواهم کرد.

او در خصوص کالاهای مانده در گمرک نیز بیان کرد: بخشی از کالاهای مانده کالاهایی است که به دلایلی از جمله ذخیره سازی و تنظیم بازار در ماه های اول سال زیاد وارد شد و بخشی دیگر کالاهایی است که منع قانونی داشته که از آنها حمایت نخواهم کرد.

 

گمرک ترخیص سریع تر قطعات مورد نیاز تولید را در دستور کار قرار دهد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص همچنین ادامه داد: اگر کالایی مربوط به تجهیزات و ملزومات و قطعات ساخت و تولید است گمرک باید ترخیص آنها را سریع در دستور کار قرار دهد.

رحمانی در پایان بیان کرد: با فرمایش رهبری برای کار جهادی، مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی از جمله تامین مواد اولیه، مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی و دیگر مسایل آنها را پیگیری می کنیم.

عناوین برگزیده