تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۶۲۵۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جان باختن دو کارگر در پی ریزش معدن طبس

می متالز - مدیرعامل شرکت زغال سنگ پرورده طبس، از ریزش معدن سامان کاوش متعلق به بخش خصوصی این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه دو کارگر در این حادثه جان باختند.
جان باختن دو کارگر در پی ریزش معدن طبس

به گزارش می متالز، رمضان کریتی ثانی اظهار کرد: در ساعت 13 امروز تونل کارگاه شرکت سامان کاوش از مجموعه پروده ۴ ریزش کرد و تا ساعت ۱۶ عملیات امدادرسانی ادامه داشت.

وی افزود: در طی این حادثه دو کارگر غیربومی که از شمال کشور مشغول فعالیت در این معدن بودند، مجروح می‌شوند.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پرورده طبس بیان کرد: به دلیل تاریکی هوا امکان پرواز اورژانس هوایی وجود نداشت و نیروهای اورژانس این دو نفر را به منطقه زغال سنگ طبس برای رسیدن به منطقه‌ای مساعدتر منتقل می کنند.

کریتی یادآور شد: عملیات احیا بر روی این دو کارگر انجام می‌شود که به دلیل مساعد نبودن حال آن‌ها فوت می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این‌باره گفت: ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه الی ۱۶ در اثر ریزش بخشی از تونل استخراجی معدن بلوک ۴ پرورده ۴ طبس دو نفر از کارگران و پرسنل معدن زیر آوار ماندند.

داوود شهرکی ادامه داد: این دو نفر پس از تلاش نیروهای امداد و خروج از زیر آوار و انتقال به بیمارستان فوت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر حادثه کنترل شده است و اکنون مورد دیگری در این معدن وجود ندارد.

شهرکی با بیان اینکه این ریزش مقطعی بوده است، تصریح کرد: این معدن از معادن طرح توسعه‌ای است که از طریق ایمیدرو انجام شده و از محدوده‌های جدید واگذاری است.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی در مجموع با وجود داشتن ۵۰ معدن و تونل استخراجی، کمترین حادثه را در معادن داشته است که امیدواریم دیگر شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

عناوین برگزیده