تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۶۲۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت مطرح کرد:

هدف‌گذاری برای ساخت ۲۰۰ کشتی باری با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در چارچوب برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری را هدف‌گذاری کردیم که ۳۰۰ میلیون یورو برای این موضوع سرمایه‌گذاری می‌شود.
هدف‌گذاری برای ساخت ۲۰۰ کشتی باری با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی

به گزارش می متالز و به نقل از وزارت صمت، رضا رحمانی در بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران صدرای بوشهر در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: مهندسان و متخصصان ایرانی در طراحی ، ساخت، انتقال و نصب سکو گام های قابل توجهی برداشتند که دستاورد مهمی است.

انجام بیش از ۸۰ درصد از تعمیرات و بازسازی صنایع دریایی در داخل کشور

او با اعلام اینکه اکنون ساخت کشتی های با تناژ بالا به دست متخصصات داخلی انجام می شود، تصریح کرد: صنایع دریایی از جمله صنایعی است که تا کنون در حد خودش به آن توجه نشده بود اما امروز و به خصوص از سال گذشته حداقل بیش از ۸۰ درصد تعمیرات و بازسازی در این حوزه، در واحدهای داخلی انجام می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بازدیدهای که از مجموعه های کشتی سازی داشتیم، مشخص شد که این مجموعه ها کار تعمیرات و بازسازی بیش از یکصد کشتی را از اول سال انجام داده اند.

در تعمیرات و بازسازی کشتی و شناور خودکفا شده ایم

رحمانی با بیان اینکه در تعمیرات و بازسازی کشتی ها و شناورها خودکفا شده ایم، افزود: دیگر کشتی ها و شناورهای ما برای تعمیرات و بازسازی به خارج کشور نمی روند.

او در ادامه در خصوص برنامه های ساخت و تولید داخل کشتی افزود: در چارچوب برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری را هدف گذاری کردیم که ۳۰۰ میلیون یورو برای این موضوع سرمایه گذاری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی می شود که ۶۰ هزار نفر شغل به صورت مستقیم با اجرای این برنامه و فعالیتها ایجاد می شود که به تناسب برای بیش از یکصد هزار نفر شغل به صورت غیرمستقیم به وجود می آید.

رحمانی با اشاره به توان فنی و مهندسی و داشتن ساحل در کشورمان، گفت: در صنایع دریایی جلوه دیگری از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را می توانیم مشاهده کنیم.

عناوین برگزیده