تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۶۲۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت:

برنامه کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات اجرا می‌شود

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه کاهش واردات در افق ۱۴۰۰ به میزان ۱۰ میلیارد دلار خبر داد که امسال با سرمایه گذاری لازم به میزان چهار میلیارد دلار مورد انتظار است.
برنامه کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات اجرا می‌شود

به گزارش می متالز، «رضا رحمانی» پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، افزود: امسال هفت محور برای سال رونق تولید در برنامه وزارتخانه با ۳۴ برنامه عملیاتی پیش بینی شده است و توسعه معادن یکی از محورهاست، علاوه بر این فعال سازی معادن کوچک مقیاس، تکمیل زنجیره فلزات اساسی و اکتشافات در قالب انقلاب معدنی دنبال می شود.
به گفته وزیر صنعت، نهضت ساخت داخل و انقلاب معدنی از مهمترین برنامه‌های این بخش محسوب می‌شود و در حقیقت نهضت ساخت داخل حرکت بزرگی است، که اقتصاد کشور و بخش معدن را فعال می‌سازد و بر اشتغال هم به نحو محسوسی تاثیرگذار است.
به گفته رحمانی حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها نقش موثری در شرایط تحریم خواهند داشت و چنانچه از معدن به عنوان جایگزین درآمد نفتی می‌خواهیم بهره بگیریم باید از همه توانمندی‌های داخلی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.
وی خاطرنشان ساخت: رویکرد وزارت صنعت، بهره گیری از توان بخش خصوصی و این امر مورد تاکید قرار دارد، همچنین رسیدگی به وضعیت مردم در مناطق معدنی با مشخصه نقاط کمتر برخوردار یک خواسته اصولی است و مبحث اشتغال نیز در این نقاط با بهره گیری از نیروهای بومی در دستور کار قرار دارد.

وزیر صنعت خطاب به حاضران در مجمع عمومی گفت: چنانچه مقایسه ای شود بین شرایط تحریم در سال ۹۷ و امسال، همه براین اعتقادند که باوجود تشدید تحریم ها، شرایط بهتر شده و این باتلاش فعالان اقتصادی و تولید کنندگان محقق شده و این موضوع ملموس است.

وی خاطرنشان ساخت: ورود استارتاپ ها در عرصه های مختلف موجب شد تا آسیب پذیری کشور کمتر و قدرت و توانمندی افزایش یابد و این مهم باید تداوم یابد.

عناوین برگزیده