تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۶۲۵۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مس سرچشمه به دنبال تحقق شعار «تولید بدون حادثه» است

می متالز - مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: امیدواریم شعار تولید بدون حادثه را در مجتمع مس و شرکت ملی محقق سازیم و این جز با دانش، خلاقیت، گفتگو و مشورت، همراهی و تعامل محقق نمی شود.
مس سرچشمه به دنبال تحقق شعار «تولید بدون حادثه» است

به گزارش می متالز، حسین احمدی در آیین استارت آپ ویکند ایمنی در سالن سینماآزادی  شهر سرچشمه بیان کرد: بار اصلی تولید کاتد در کرمان و رفسنجان است؛ در شرکت مس، مس کاتدی با عیار 6 دهم درصد استخراج می شود؛ در حوزه تولید مس کاتدی در دنیا جزو 20 کشور دنیا در تولید مس کاتدی و محصولات جانبی هستیم

مدیر مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: برای ادامه راه در حوزه تولید و عملیات اثر بخشی، به همگام بودن با تکنولوژی روز محتاج هستیم؛ تکنولوژی روز دنیا در حال گذر از نسل چهارم است و در ادامه کار محتاج به تکنولوژی در معادن هستیم و این حرکت آغاز شده و در مجتمع مس سرچشمه سیستم دیسپاچینگ و مانیتورینگ معدن مس سرچشمه سال گذشته راه اندازی  شده و جابجایی 2400 سفر خاک در روز با کامیون ها در قالب 135تن خاک در سرچشمه داریم و حمل این 2400 سرویس اهمیت کار و ترافیک سنگین  را می رساند.

 

احمدی بیان کرد: در تمام حوزه های تولیدی و عملیاتی تلاش داریم و به رشد رسیدیم و در حوزه ایمنی هم باید رشد همگام با صنایع دنیا داشته باشیم، در حوزه اچ.اس.ای (ایمنی) هم آغاز یک حرکت ضرورت دارد؛ ما با سیستم هایی که در حوزه معدن سرچشمه اخیراً نصب شده در ایران اولین شهرستانی هستیم که سیستم ضد تصادف در ایران را نصب کردیم و سیستم دیسپاچینگ به کمک این خواهد آمد و اتفاقات خوب را خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: مس در شیلی که 8 برابر تولیدات ما را در معادن زیرزمینی خود دارند با تلاش مستمر است و شعارشان«تولید بدون حادثه» است لذا تمام تلاش را گذاشتیم در واحد تولید که هم تولید مستمر و معتبر باشد هم میزان تولید را البته بدون داشتن حادثه تثبیت کنیم.

 

 احمدی با بیان اینکه ایمنی برای ما مهم است و باید به این برسیم که شعار کودلکو{شیلی} یک مبحث غیر مقایسه ای است، ادامه داد: امیدواریم شعار تولید بدون حادثه را در مجتمع مس و شرکت ملی محقق سازیم و این جز با همراهی دانش، خلاقیت، گفتگو و مشورت، همراهی و تعامل محقق نمی شود.

 

هر ساله در کشور 375 هزار نفر از دنیا می روند

 

مصطفی زیدآبادی هم در این استارت آپ بیان کرد: هر ساله 375 هزار نفر در کشور فوت می کنند که ۱۰ درصد آن مرگ های زودرس ناشی از حوادث است؛ لذا باتوجه به اهمیت حوادث ناشی از کار لازم است روش ها و شیوه های مؤثر در  کنترل  این مرگ ها را به کار گیریم؛  اگر بتوان از بروز حتی یک فوت پیشگیری کرد مهم است.

مدیر HSe مجتمع مس سرچشمه و دبیر اجرایی رویداد استارت آپ ویکند ایمنی ادامه داد: از نظر هزینه های مالی هم در ایران سالانه  20 میلیارد دلار خسارت مالی ناشی از این مرگ های حادثه ای به بار می آید.

وی مراحل ایجاد این استارتاپ را توضیح داد و افزود: جلسات هم اندیشی با مدیران پارک های علم و فناوری یزد و کرمان برگزار شد و 375 نفر در راه اندازی این استارت آپ فعالیت داشتند که  322 نفر ایده پرداز، 20 نفر برنامه نویس ، 7 نفرگرافیست و26 نفر هم در حوزه کسب و کار فعالیت دارند.

زیدآبادی با بیان اینکه 127 ایده به عنوان برگزیده انتخاب می شود؛ بیان کرد: 40درصد حقوق در کشور ما از معادن استان کرمان پرداخت می شود و این نشان می دهد که تعداد معادن در این استان بسیار است.

زیدآبادی بیان کرد: 13 تا 14 آذر همایش ایمنی در سرچشمه برای پیشگیری از حوادث برگزار خواهد شد و نقط آغازیبرای کمک در این راستا خواهد بود.

عناوین برگزیده