تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۶۲۵۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

از فرجام خوش هپکو تا حادثه خروج قطار زاهدان از ریل

می متالز - فسخ قرارداد سهامدار هپکو به دستور رییس جمهوری و آزادی کارگران آن، خروج ریل از قطار در زاهدان، ایجاد بیش از یک میلیون شغل توسط کمیته امداد و رشد ۱۸ درصدی اشتغال روستایی در دولت تدبیر و امید از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته در استان ها بود.
از فرجام خوش هپکو تا حادثه خروج قطار زاهدان از ریل

به گزارش می متالز، چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

 

فسخ قرارداد سهامدار هپکو

 

تازه ترین خبر از هپکو اینکه به گفته استاندار مرکزی، به پیشنهاد وی و دستور رییس جمهوری قرارداد سهامدار فعلی آن فسخ شد.
همچنین دادستان عمومی و انقلاب اراک امروز به ایرنا اعلام کرد: تمام کارگران بازداشت شده این واحد صنعتی که در جریان وقایع اخیر بازداشت شده بودند، با قرار تامین آزاد شدند.
در مجموع ۲۹ نفر از کارگران هپکو در جریان وقایع هفته گذشته بازداشت شده بودند که ۲۳ نفر در روزهای گذشته آزاد شده بودند و ۶ نفر باقیمانده نیز اخیرا آزاد شدند.

 

خ

روج ریل قطار در مسیر زاهدان

 

عصر امروز قطار زاهدان - تهران در منطقه «شورو» زاهدان در اثر گرفتگی ریل با ماسه بادی از راه آهن خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شد که بر اثر آن طبق آخرین آمار سه تن از هموطنان کشته و ۳۵ نفر مجروح شدند.چهار تیم امداد و نجات هلال احمر این استان برای امدادرسانی به مصدومان حادثه قطار زاهدان - تهران به منطقه اعزام شدنده اند.
 

مبارزه با فساد خط قرمز ندارد

 

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در تبریز گفت: دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی هیچ خط قرمزی ندارد.
وی این نکته را یادآوری کرد که مبارزه با فساد تنها به عهده قوه قضاییه نیست و تمام دستگاه های اجرایی و خود مردم باید در این مسیر دستگاه قضائی را همراهی کنند.

 

شرایط آبی کشور اجازه افزایش کشت چغندر قند را نمی‌دهد

 

عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با اعلام اینکه در گذشته سطح زیر کشت چغندر قند ۱۶۰ هزار هکتار بوده، گفت: کم آبی‌ها و بحران کنونی آب کشور اجازه افزایش کشت چغندر قند را در کشور نمی‌دهد.



۱۲هزار نفر به ظرفیت خوابگاه های دانشجویی افزوده شد

 

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ۶۰ خوابگاه با ظرفیت ۱۲ هزار نفر در خوابگاه های دانشجویی سراسر کشور خبر داد.
 

هفت هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت درانتظار دریافت خدمات بهزیستی

 

محمدعلی رستمیان مدیرکل امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون حدود ۷ هزار کودک بی‌بضاعت در حوزه توانبخشی و اجتماعی ، پشت نوبت دریافت خدمات سازمان بهزیستی هستند.

 

ایجاد بیش از یک میلیون شغل توسط کمیته امداد

 

به گفته احمد خانی مدیرکل راهبری شغلی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ، این نهاد در ۲ دهه گذشته بیش از یک میلیون شغل در کشور برای قشر آسیب پذیر و کم درآمد ایجاد کرده است.
 

رشد ۱۸ درصدی اشتغال روستایی در دولت تدبیر و امید

 

محمد امیدی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از رشد ۱۸ درصدی اشتغال روستایی پس از تصدی دولت تدبیر و امید خبر داد  و افزود: پیش از آن، سهم اشتغال روستایی در اشتغال کشور پنج درصد بود که سال گذشته این میزان به ۲۳ درصد افزایش یافت.

 

صیاد کنارکی در بند دزدان سومالی به آغوش خانواده بازگشت

 

محمدشریف پناهنده یکی از صیادان ربوده شده توسط دزدان سومالی که چندی پیش با تلاش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه آزاد شد، پس از چهار و نیم سال دوری از وطن با استقبال مردم و مسئولان سه‌شنبه شب وارد کنارک سیستان وبلوچستان شد و به آغوش خانواده بازگشت.

 

احداث بزرگترین پایانه مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی

 

با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیاردریالی بخش خصوصی، بزرگترین پایانه مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی احداث می شود.
بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کانتینری ایران است که از آن به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور یاد می شود.

 

برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس

 

نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) مصادف با ۲۵ محرم سالروز شهادت سیدالساجدین امام سجاد(ع) با حضور اندیمشندان مسلمان و سایر ادیان در بندرعباس آغاز شد.
هم زمان با برگزاری نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) شش کتاب در موضوع صحیفه سجادیه با حضور استاندار هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این مراسم رونمایی شد.

 

شناسایی آثار فرهنگی عصر مفرغ در شرق اصفهان

 

علی شجاعی اصفهانی سرپرست گروه آموزش باستان‌شناسی دانشگاه هنر اصفهان گفت: با اجرای یک طرح باستان‌شناسی، شواهد و آثار فرهنگی از عصر مفرغ مربوط به حدود پنج هزار سال گذشته در شرق حوضۀ آبریز رودخانۀ زاینده رود اصفهان شناسایی شد.

 

چهار اثر تاریخی همدان در فهرست موقت ثبت جهانی

 

به گفته مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهار جاذبه گردشگری و تاریخی همدان شامل «غار علیصدر»، «تپه هگمتانه»، «تپه نوشیجان» و کاروانسراهای همدان در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارند.

 

آذربایجان‌غربی میزبان هزاران دُرنای مهاجر شد

 

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: تالاب‌ها و دشت‌های استان میزبان هزاران قطعه دُرنای مهاجر از عرض‌های شمالی شد.

 

گزارش‌های منتخب

 

"سازگاری با کم‌آبی در استان پایلوت کشور" نام میزگردی از مرکز بیرجند است که به بررسی این موضوع به عنوان مهمترین رویکرد وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید می پردازد.

"وقوع ۳۰ سیلاب در سال آبی گذشته در خوزستان" نیز نام گزارشی از مرکز اهواز است که سال ابی گذشته که دومین سال پراب درنیم قرن اخیردراین استان بوده را بررسی کرده است.

گزارش دیگر با عنوان "مسکن مهر؛ مرثیه ای برای خانه دار شدن" از مرکز اراک به مشکلات و کاستی های مسکن مهر در استان مرکزی پرداخته است.

"ماراتن دلالی برای محصول راهبردی" گزارشی از مرکز کرمانشاه که فصل برداشت زرشک به عنوان یکی از محصولات راهبردی و شاخص خراسان جنوبی پرداخته است.

گزارش "بیقراری‌های کودکانه در آغاز ماه مهر" از دفتر بروجرد به واکاوی واسیب شناسی مدل های اموزشی درهرجامعه و یافتن راهی برای کاستن بیقراری های کودکانی که با گریه و اشک وارد مدرسه می شوند موردبررسی قرارگرفته است.

"گردشگری پرنده‌نگری؛ صنعتی نوپا در استان کرمانشاه" نیز گزارشی است که به موضوع  پرنده‌نگری که از شاخه‌های پرطرفدار صنعت گردشگری طبیعت (اکوتوریسم) بوده پرداخته است.

"ترویج فرهنگ ایثار راهبرد ماندگاری ارزشها" نیز عنوان گزارشی از مرکز مشهد درباره ترویج فرهنگ ایثار و آشنایی با زندگینامه و دیدگاه‌های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مدارس که یکی از راهبردهای مهم در زمینه ماندگاری و حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگ ایثار در تربیت نسل‌های آینده است پرداخته است.

گزارش "عاشقانه‌های جهادگران سمنان در دفاع مقدس" از مرکز سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس نوشته شده است.

"عبور شهرداری ساری از خط قرمز مشکلات" گزارشی درباره شهرداری این استان است.

گزارش "صادرات، رمز عبور بخش کشاورزی از تحریم" نیز از مرکز تبریز است که دران به کشاورزی آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از بخش‌های پررونق اقتصادی این خطه با رویکرد توسعه کشت گلخانه‌ای و افزایش صادرات، با وجود مواجهه با مشکلات متعدد، توانسته از مانع تحریم‌ها عبور کند پرداخته است.

"فریدون پوررضا، یادمهر ترانه‌های گیلکی" گزارشی از مرکز رشت  است که فریدون پوررضا خواننده خوش آوا ، استاد و کارشناس موسیقی فولکلور، مدرس و پژوهشگر موسیقی بومی گیلان رامعرفی کرده است.

مرکز سنندج در گزارشی به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان "دفاع از میهن فراتر از ایده و مذهب" به حضور اقلیت های دینی و مذهبی در جبهه های نبرد پرداخته است.

عناوین برگزیده