تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۶۲۶۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار زنجان:

بخشی از درآمد فروش پسماند روی برای محیط زیست هزینه می‌شود

می متالز - استاندار زنجان گفت: بخشی از درآمد ناشی از فروش پسماند روی در زنجان برای رفع مشکلات زیست محیطی، فاضلاب شهری، بهداشتی و حوزه جوانان هزینه می‌شود.
بخشی از درآمد فروش پسماند روی برای محیط زیست هزینه می‌شود

به گزارش می متالز، فتح‌الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در ششمین جلسه ستاد هماهنگی مدیریت شهری در محل تصفیه خانه فاضلاب شهری زنجان افزود: شبکه‌هایی در حوزه فاضلاب شهری در زنجان  اجرا شده است که بخشی از مردم رغبتی برای استفاده از آن ندارند.

وی تاکید کرد: باید راهکارها، اقدامات و مشوق‌هایی ارائه شود تا طرح‌هایی که با صرف هزینه های بالا اجرا می‌شود، مورد اقبال مردم نیز قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه پساب فاضلاب شهری سود دارد، گفت: یکی از مهمترین منافع آن برای زنجان تغذیه سفره های آب زیرزمینی از محل رها سازی آب تصفیه محسوب می شود که در زمان کم‌آبی این مهم قابل توجه و حائز اهمیت است.

حقیقی تاکید کرد: آماده بهره‌مندی از راهکارهای عملی توسط کارشناسان، صاحب‌نظران و مدرسان دانشگاه ها درخصوص استفاده از پساب فاضلاب شهری زنجان برای صنعت هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص حل مشکل آب های سطحی در خیابان صدرا که یکی از مشکلات زیست محیطی شهر زنجان است می توانیم از محل فروش پسماند روی برای پروژه های مهم و تاثیرگذار در این خصوص هزینه کنیم که ارزشمند و تاثیرگذار است.

استاندار زنجان گفت: از این درآمدها برای حل مشکل بالا آمدن آب سطحی، ترغیب مردم برای اتصال به شبکه فاضلاب، متصل کردن بافت ناکارآمد شهری به شبکه فاضلاب استفاده می‌شود.

حقیقی اظهار داشت: از محل درآمد فروش پسماند روی می توان برای پروژه های بهداشت و درمان، حفظ محیط زیست، حوزه جوانان و فاضلاب هزینه کرد چرا که این مهم مطابق با سیاست های مدیریت و برنامه ریزی است.

استاندار زنجان قبل از جلسه از روند تضفیه فاضلاب شهری زنجان در کوشکن بازدید کرد.

عناوین برگزیده