تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۶۲۶۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش تعرفه صادرات مواد معدنی جایگزین کمبود درآمد نفتی/ زیان معادن کوچک با افزایش تعرفه

می متالز -یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا که درآمدهای نفتی کشور کاهش پیدا کرده، دولت از طریق افزایش تعرفه صادرات مواد معدنی سعی در جبران کمبود درآمدهای نفتی دارد.
افزایش تعرفه صادرات مواد معدنی جایگزین کمبود درآمد نفتی/ زیان معادن کوچک با افزایش تعرفه

به گزارش می متالز، محمدرضا منصوری با اشاره به افرایش تعرفه صادرات مواد معدنی تا 25درصد، اظهار کرد: پرداخت مالیات و افزایش تعرفه دو راه جبران کمبود بودجه و درآمد‌های نفتی است و دولت در شرایط فعلی هر دو روش را در پیش گرفته و چاره‌ای جز این کار ندارد.

نماینده مردم ساوه در مجلس ادامه داد: اگرچه این کار به ضرر معادن کوچک خواهد بود و به آن‌ها فشار می‌آورد اما در این حالت باید بهره‌وری خود را بالا برده تا صادرات آن‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد.

منصوری خاطرنشان کرد: معادن بزرگ که عمدتا دولتی هستند و با این اقدام ممکن است دچار نوساناتی شوند اما از آنجا که صاحبانشان دولتی‌اند مشکل چندانی نخواهند داشت اما معادن کوچک با این تصمیمات و آزمون و خطاها دچار آسیب جدی خواهند شد

وی درباره تاثیر افزایش تعرفه بر صادرات مواد معدنی نیز تصریح کرد: از آنجا که حدود 70 درصد صادرات مواد معدنی از طریق معادن کوچک صورت می‌گیرد، با این اقدام خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای این معادن ایجاد خواهد شد.

عناوین برگزیده