تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۱
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۶۲۶۳۰
سرویس خبر : محیط زیست
مشاور دفتر رئیس جمهور:

بهره برداری از معادن در سایه حفظ محیط زیست امری قابل حل است

می متالز - مشاور دفتر رئیس جمهور با اشاره تلویحی به مسائل زیست محیطی و معدن کاوی به وجود آمده در استان سمنان، گفت: بهره برداری از معادن در سایه حفظ محیط زیست امری قابل حل است.
بهره برداری از معادن در سایه حفظ محیط زیست امری قابل حل است

به گزارش می متالز، علی اصغر احمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان که ظهر پنج شنبه به میزبانی سالن یادگار امام با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد ضمن بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به ظرفیت ها برای بقا و حیات است، ابراز کرد:  اولین و مهمترین عنصری که می تواند در این راه موثر باشد، داشته ها، ظرفیت ها و همچنین ذخایر ما در ایران اسلامی است که خوشبختانه این داشته ها از نیروی انسانی جوان و مستعد تا معادن و منابع طبیعی و ... به وفور یافت می شود.

وی با بیان اینکه در مقوله اقتصاد مقاومتی می بایست دو مولفه اساسی را جدی گرفت، افزود: نیروی انسانی و منابع دو مقوله جدی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند که خوشبختانه استان سمنان این منابع را در درون خود دارد.

مشاور دفتر رئیس جمهور درباره بهره برداری از منابع در کنار حفظ محیط زیست که یکی از مهمترین اولویت ها در درون استان سمنان نیز محسوب می شود، بیان کرد: در بخش معادن قوانینی وجود دارد که محیط کار می بایست تحت مدیریت و نظارت محیط زیست باشد.

احمدی بیان کرد: وقتی مکانی به عنوان محدوده حفاظت شده تعریف شد و در عین حال، معادنی در داخل آن قرار داشت اولین نکته این است که بدانیم بروز این مشکلات قابل حل هستند اما ابتدا می بایست شیوه ها را به گونه ای توصیف کنیم که محیط زیست آسیب نبیند و سپس تنگناهای ورود به معدن را  طی جلساتی برطرف کرد.

وی در دیگر بخش سخنان خود، تاکید داشت: مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان در قالب اعتبارات دولتی و همچنین تعهدات بخش های غیردولتی مانند بانک ها دو عنصری هستند که در سطح استان سمنان می توانند تحولات خوب اقتصادی را ایجاد کنند.

مشاور دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در دوره اول سفر روحانی به استان سمنان، اقدامات خوبی در برخی نقاط صورت گرفت اما به واقع موانعی در برخی مناطق بر سر راه پروژه ها و طرح ها وجود دارد که می بایست آن ها را برطرف کرد از سوی دیگر ما وظیفه داریم که این موانع را دنبال و سپس آن ها را برطرف واقدامات و مصوبات سفر را به خوبی اجرا کنیم.

عناوین برگزیده