تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۶۲۶۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مسوولان توجهی به ایمنی معادن زغال سنگ ندارند

می متالز - دبیر انجمن زغال سنگ ایران با انتقاد از اینکه تاکنون اتفاق خاصی در حوزه ایمنی معادن زغال سنگ اتفاق نیفتاده است، گفت: چندین بار برای کمک به معادن زغال سنگ درخواست داده‌ایم اما تاکنون توجهی به این موضوع نشده است.
مسوولان توجهی به ایمنی معادن زغال سنگ ندارند

به گزارش می متالز، سعید صمدی در خصوص حادثه ریزش معدن زغال سنگ طبس با اشاره به اینکه این معدن دولتی بوده و تحت پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است، اظهار داشت: پیمانکار این معدن شرکت سامان کاوش طبس است اما عملاً پیمانکار این مجموعه یعنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی باید پاسخگوی این حادثه باشد.

وی افزود: در حال حاض مسوولان دستگاه های مختلف از جمله وزارت کار به محل مراجعه کرده و مشغول بررسی این حادثه هستند.

وی با بیان اینکه هنوز جزئیات این حادثه مشخص نیست، گفت: قرار بود در بحث ایمنی برای معادن زغال سنگ اقدامات لازم انجام شود اما متأسفانه هیچ یک از این موضوعات اجرایی نشده است به عنوان نمونه در تأمین چوب معادن باید همکاری لازم صورت می گرفت ولی هنوز نیاز چوب معادن تأمین نشده است این درحالی است که هرتن زغال سنگ 40 کیلو چوب نیاز است.

صمدی با اشاره به اینکه در چهار منطقه معدنی نیز باید پایگاه‌های امداد و نجات استقرار پیدا می‌کرد، اضافه کرد: این موضوع نیز هنوز اجرایی نشده علاوه براین تجهیزات ایمنی معادن نیز هنوز به روز نشده است. این موضوعات عاملی شده تا معادن زغال سنگ مدام در معرض خطر بوده و مسوولان هیچ توجهی به این موضوع نداشته باشند.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با انتقاد از اینکه تاکنون اتفاق خاصی در حوزه ایمنی معادن زغال سنگ بوجود نیفتاده است، تصریح کرد: چندین بار برای کمک به معادن زغال سنگ درخواست داده ایم اما تاکنون اقدامات ایمنی این معادن با توجهی روبه رو است.  

عصر پنجشنبه 25 مهرماه معدن سامان کاوش طبس دچار حادثه شد و براثر آن دوکارگر جان خود را از دست دادند.  این کارگران که مشغول کار در یکی از کارگاه‌های این معدن بودند با ریزش آن در زیر خاک مدفون شدند.

رمضان کریتی ‌ثانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی در خصوص این حادثه گفته است: این 2 کارگر که به منظور تخریب و پیش‌روی به عمق معدن رفته بودند دچار ریزش معدن شدند. گروه بعد از کارگران فوت شده، با توجه به تاخیر کارگران به محل مراجعه می‌کنند و متوجه ریزش و جان باختن همکاران خود شده و با پیکر بی‌جان آنان مواجه می‌شوند.

عناوین برگزیده