تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۶۲۶۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بهای مس با رشد 0.6 درصدی به 5756 دلار رسید/ نیاز به فرصت بیشتر برای رشد قیمت ها!/ مس امکان حرکت به مرز 6500 دلار را دارد اما جنگ تجاری بر کسری عرضه سایه افکنده است

می متالز - کامودیتی در گزارشی نوشت: آیا می دانید در حال حاضر، نزدیک به 8 درصد ظرفیت عرضه مس دنیا به دلیل اعتصاب، کمبود برق، بستن جاده و ... ریسک توقف و عدم تامین بازار را دارند؟
بهای مس با رشد 0.6 درصدی به 5756 دلار رسید/ نیاز به فرصت بیشتر برای رشد قیمت ها!/ مس امکان حرکت به مرز 6500 دلار را دارد اما جنگ تجاری بر کسری عرضه سایه افکنده است

به گزارش می متالز، در آمریکا 2000 نفر از کارگران معدن Asaco، متعلق به شرکت مس جنوبی با ظرفیت 145 هزار تن در حال اعتصاب هستند.

در شیلی شاهد اعتصاب معدن Antucoya  شرکت آنتوفاگاستا با ظرفیت 80 هزار تن در سال هستیم.

اکوادور در معدن میرادور با ظرفیت 96 هزار تن مس در سال به دلیل ناآرامی سیاسی به صورت نیمه کاره کار می کند.

در پرو معدن لاس باملاس متعلق به غول معدنی MMG و CITIC چین با ظرفیت 385 هزار تن مس، بدلیل بسته شدن جاده توسط مردم قادر به حمل 100 هزار تن کنسانتره تولیدی نبوده و در ادامه با پرشدن انبارها، متوقف می‌شود.

در زامبیا کمبود بارندگی عامل کاهش آب سدها شده و باعث شده تا شرکت برق Zesco اقدام به افزایش 200 درصدی قیمت و جیره بندی برق کند و تولید مس این کشور که شامل 800 هزار تن یا 4.1 درصد عرضه جهانی مس است را با خطر توقف مواجه کند!

در شرایط فوق، قیمت مس بایستی به مرز 6500 دلار حرکت کند، لکن جنگ تجاری فعلا بر کسری عرضه سایه افکنده است.

داده ها نشان از کاهش یک درصدی مصرف مس جهانی در نیمه اول امسال دارد که این رقم در خارج از چین 3 درصد است (ICSG) لذا خریداران برای خرید مس عجله ندارند و بازار برای رشد قیمت، فرصت بیشتری نیاز دارد تا اثرات محدودیت های فوق را دریافت کند.

عناوین برگزیده