تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۶۲۷۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
احتمال اندک تکرار رشد ۵۴ درصدی سودآوری "واعتبار"؛

آیا جیب "سرمایه‌گذار" خالی می‌ماند!

می متالز - علت اصلی رشد سودآوری شرکت با نگاهی به ترکیب درآمد‌های شرکت مربوط به رشد قابل توجه سود فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت بوده است.
آیا جیب "سرمایه‌گذار" خالی می‌ماند!

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران در سال مالی منتهی به پایان تیر ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سود خالص ۳۷۹ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریالی را محقق کرده که این سود در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

علت اصلی رشد سودآوری شرکت با نگاهی به ترکیب درآمد‌های شرکت مربوط به رشد قابل توجه سود فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت بوده است.

در سال گذشته شاهد شناسایی سود ۳۷۱.۸ میلیارد ریالی فروش سرمایه‌گذاری‌ها (شامل سهام، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری) و همچنین شناسایی مبلغ ۳۵ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال سود سهام از شرکت‌های سرمایه‌پذیر بوده‌ایم.

بخش عمده سود سهام مربوط به سود سهام دریافتی از شرکت اندیشه افزار شرق به مبلغ ۲۹.۹ میلیارد ریال بوده است.

با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از سود شرکت (بیش از ۸۵ درصد) از محل سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها محقق شده و با توجه به احتمال اندک تکرار این بخش از سودآوری در سال جاری، افت سود خالص در سال مالی پیش رو دور از انتظار نخواهد بود و این موضوعی است که می‌بایست مدنظر سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

عناوین برگزیده