تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۶۲۷۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

"سازمان بورس" و صندوق‌های مشترک

می متالز - سهامداران همواره عامل جوش و خروش بازار سرمایه بوده اند و فعالیت سهامداران خرد عاملی در به وجود آمدن جو سهامداری در اقتصاد کشور است.
"سازمان بورس" و صندوق‌های مشترک

به گزارش می متالز، مهدی حیدرزاده مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا در همین خصوص گفت: سازمان بورس لازم است برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا افراد متخصص که بتوانند مدیریت پرتفو را بر عهده بگیرند، تسهیلات مناسبی ایجاد کند. 

وی ادامه داد: ایجاد تسهیلات به افراد تازه وارد این راه را نشان می‌دهد که به جای خرید مستقیم سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند. 


وقتی برای کل دنیا اجرایی می‌شود، ولی در کشور نه

این کارشناس بازار سرمایه راهکار ارائه شده را جهانی دانست و گفت: این روش به مراتب در کل دنیا اجرایی شده، اما در کشور متاسفانه اقدامی صورت نمی‌گیرد. 


وی به عرضه‌های اولیه اشاره داشت و افزود: دراین روش اگر عرضه‌های اولیه به جای تخصیص به فرد، بر مبنای حجم سرمایه‌ای که جذب شده، به صندوق‌های سرمایه گذاری اختصاص یابد، نتیجه بخش بوده و از هیجانات بیهوده بازار نیز جلوگیری خواهد شد. 


کاهش توان آموزش با حجم جمعیت ورودی به کارگزاری‌ها

حیدرزاده در پاسخ به چگونگی آموزش‌های صورت گرفته توسط کارگزاری مدبرآسیا اظهار داشت: آموزش‌ها به صورت کلامی صورت می‌گیرد و توضیحاتی در خصوص فضای فعالیت ارائه می‌شود اما؛ حجمه‌ جمعیت و صف‌های طولانی مانع از ایجاد آموزش تک به تک خواهد بود و نمی‌توان طی مدت یک ساعت، بازار بورس را آموزش داد. 

وی در پایان راهکار اجرایی سازمان بورس را تنها صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک عنوان کرد و افزود: این اتفاق یعنی ورود افراد غیر حرفه‌ای به مجموعه‌هایی که مدیریت حرفه‌ای دارند.

عناوین برگزیده