تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۶۲۷۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

"اویو" ۱۰میلیارد دلاری شد

می متالز - بنیانگذاران بزرگترین هتل زنجیره‌ای هند، قصد دارند ۲ میلیارد دلار به شرکت خود تزریق کنند و سهم آن را در تجارت و کسب و کار بالا ببرد.
"اویو" ۱۰میلیارد دلاری شد

به گزارش می متالز، ریتش آگراوال، ۷۰۰ میلیون دلار در اویو به عنوان اولین بخش از سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری، سرمایه گذاری کرده است. اویو در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، اعلام کرد که سرمایه گذاران دیگری از جمله سافت بانک ژاپن هم در این دور از سرمایه گذاری حضور دارند.

آگراوال، همچنین در حال خرید سهام ۱.۳ میلیارد دلاری موجود از سرمایه گذاران اولیه شرکت از جمله Lightspeed است.

آگراوال ۲۵ ساله، اویو را در سال ۲۰۱۳ تاسیس کرد. این شرکت به سرعت به بازیگر اصلی صنعت هتلداری هند تبدیل شد و هم اکنون چشم انداز بالا مرتبه‌ای رو به رو او قرار دارد.

به گفته یک منبع آگاه، آخرین سرمایه گذاری، سهام آگراوال را به ۳۰ درصد و ارزش اویو را به ۱۰ میلیارد دلار می‌رساند.

این باعث می‌شود که اویو به عنوان دومین استارت آپ بزرگ هند، بعد از شرکت پرداخت دیجیتال Paytm قرار بگیرد که سافت بانک در آن هم به عنوان بزرگترین سرمایه گذار حضور دارد. ارزش حال حاضر این شرکت ۱۵ میلیارد دلار است.

آگراوال طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما واقعا معتقدیم که می‌توانیم یک برند جهانی از هند بسازیم. ما عملکرد موثر با مسیری روشن برای سودآوری داریم.

اویو تایید کرده که سهام بنیانگذار شرکت در حال افزایش است، اما درباره رقم آن چیزی نگفته است. اویو بیشترین سهم از سرمایه گذاری جدید خود را برای گسترش در سطح قاره اروپا به کار گرفته است.

این شرکت، هتل‌های زیادی در سراسر جهان خریداری کرده است و سعی در گسترش کسب و کار خود دارد. اویو اخیرا هتل کازینو Hooters در لاس وگاس را هم خریده است.

هم اکنون اویو در ۸۰۰ شهر و ۸۰ کشور جهان از جمله ایالات متحده، انگلستان، چین و ژاپن فعالیت می‌کند.

عناوین برگزیده