تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۶۲۷۱۸
علوی:

ریل‌های تولید داخل از نظر فنی کاملا استاندارد هستند

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی کارخانه های فولاد کشور توان و ظرفیت تأمین تمام نیازهای حمل و نقل ریلی کشور را دارند.
ریل‌های تولید داخل از نظر فنی کاملا استاندارد هستند

به گزارش می متالز، احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره پایین بودن کیفیت ریل های تولید داخل، گفت: به نظر من چنین موضوعاتی از اساس درست نبوده و اظهارات مطروحه کاملا غیرکارشناسی است.

 

کیفیت ریل های تولید داخل از تولیدات بسیاری از کشورها بالاتر است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی کیفیت ریل های تولید داخل از تولیدات بسیاری از کشورهای خارجی از جمله چین بالاتر است، افزود: در شرایط کنونی تمام مسوولان و دستگاه ها باید از تولیدات داخلی حمایت کنند و این حمایت می تواند به سرآغازی برای توسعه تولیدات تبدیل شود.

 

کارخانه های فولاد توان و ظرفیت تأمین تمام نیازهای حمل و نقل ریلی کشور را دارند

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کارخانه های فولاد کشور توان و ظرفیت تأمین تمام نیازهای حمل و نقل ریلی کشور را دارند، از این رو طبق توافقات صورت گرفته میان وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و کارخانه های تولید ریل، تمام نیاز کشور از این مسیر رفع خواهد شد.

 

تأثیر تحریم ها در واردات خطوط ریلی به داخل کشور

علوی با اشاره به تأثیر تحریم ها در واردات خطوط ریلی به داخل کشور، گفت: در شرایط کنونی تحریم موجب شده که ما ریل را به سختی و با قیمت بسیاری بالایی وارد کنیم، این در حالی است که می توان با تکیه بر تولید داخل، تمام نیاز کشور را تأمین کرد.

 

نمی توان گفت که ریل های تولید داخل از نظر فنی غیراستاندارد هستند

وی گفت: روند تولید ریل در کشور کاملا کارشناسی و علمی صورت گرفته و تمام آزمایش های فنی بر روی این تولید انجام می شود، بنابر این نمی توان گفت که ریل های تولید داخل از نظر فنی غیراستاندارد هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا می توان با برنامه ریزی دقیق، مسیر را به گونه ای تبیین کرد که ایران در آینده ای نزدیک به یکی از صادرکنندگان اصلی خطوط ریلی تبدیل شود.

عناوین برگزیده