تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۶۲۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارع:

چطور اپلیکیشن‌های مالی بلای جان مشتریان بانک‌ها می‌شود

می متالز - سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس، با اشاره به ابهام موجود در نحوه دستیابی هکرها به اطلاعات عابربانک‌ها تاکید کرد که تعدد سرقت‌های صورت گرفته از حساب‌های بانکی نشان می‌دهد که سطح امنیتی تراکنش مالی بانک‌ها به وسیله اپلیکیشن‌های مالی پایین است.
چطور اپلیکیشن‌های مالی بلای جان مشتریان بانک‌ها می‌شود

به گزارش می متالز، رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در مورد دلایل ضعف عملکرد بانک‌ها در مقابله با هکرها که به راحتی به حساب‌های بانکی مردم دستبرد می‌زنند، گفت: یکی از عمده گلایه‌های مردم پیرامون مشکلات ناشی از عملکرد سیستم بانکداری الکترونیک است، چرا که در ماه‌های اخیر با وجود مزایای فراوان این روش گزارش‌های زیادی مبنی بر سرقت از حساب‌های بانکی ارائه شده است.

 

اطلاعات عابربانک‌ها از چه طریق در اختیار هکرها قرار می‌گیرد؟

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشخص نیست که اطلاعات عابربانک‌ها از چه طریق در اختیار هکرها قرار می‌گیرد، ضمن اینکه تعدد سرقت‌های صورت گرفته از حساب‌های بانکی نشان می‌دهد که سطح امنیتی تراکنش مالی بانک‌ها به وسیله اپلیکیشن‌های مالی پایین است.

 

بانک‌ها برای ارتقای سطح ایمنی استفاده از سیستم بانکداری الکترونیک تدبیری بیندیشند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: البته نمی‌توان مانع استفاده از سیستم بانکداری الکترونیک شد، اما لازم است بانک‌ها در خصوص ارتقای سطح ایمنی این روش به طور جدی اقدام کنند، ضمن اینکه لازم است با هکرهای حساب‌های بانکی برخورد جدی صورت بگیرد تا مجازات‌ها در این زمینه بازدارنده باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اینکه گفته شده بعد از سرقت یا اسکن عابر بانک مردم روند ممانعت از خالی شدن حساب‌های بانکی کُند صورت می‌گیرد، قابل قبول نیست، چرا که این امکان وجود دارد تمام پس‌انداز یک کارمند در مدت زمان کوتاهی از حسابش خالی شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون لازم است بانک‌ها، پلیس فتا و قوه قضائیه برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی داشته باشند تا سارقان و هکرهای بانکی نتوانند حساب مشتریان بانک‌ها را با شگردهای مختلف خالی کنند.

عناوین برگزیده