تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۶۲۷۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار سمنان:

تولید ناخالص داخلی سمنان ۱۳ هزار میلیارد تومان است

می متالز - استاندار سمنان با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی استان ۱۳ هزار میلیارد تومان است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم چهار هزار و ۷۵۱ مورد ثبت سفارش در گمرک استان صورت گرفته است.
تولید ناخالص داخلی سمنان ۱۳ هزار میلیارد تومان است

به گزارش می متالز، علیرضا آشناگر، ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور ضمن بیان اینکه این استان دارای ظرفیت های عظیم در بخش معدن، کشاورزی، گردشگری و صنعت است، ابراز داشت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون چهار هزار و ۷۵۱ مورد ثبت سفارش به ارزش ۸۹۷ میلیون دلار انجام شده که نشان از ظرفیت های گمرکی استان دارد.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی تقریباً هفت ساله ۳۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار از گمرک استان به ۴۵ کشور دنیا صادر شده است، ابراز کرد: این استان در زمینه تولیدات معدنی، صادرات صنایع زیرساختی چون کابل برق و ماشین آلات در کنار محصولات کشاورزی ظرفیت های خوبی دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه توسعه اقتصادی در سطح استان طبق سه محور گردشگری، صنعت و کشاورزی تبیین شده است، بیان کرد: قریب به دو هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان وجود دارد که ظرفیت های خوبی برای فتح بازار های منطقه ای و جهانی هستند.

آشناگر با بیان اینکه ۴۱۰ پروانه بهره‌برداری به ارزش یک هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان در سطح استان صادر شده است، بیان کرد: این واحد های تولیدی برای هفت هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند همچنین از تعداد ۶۰۰ واحد معدنی استان، ۹۱ واحد پروانه بهره برداری شان را در دولت یازدهم و دوازدهم دریافت کرده اند که البته اگر بتوانیم مشکلات زیرساختی سرمایه گذاری در معادن شامل آب، برق، گاز، راه و ... را فراهم کنیم قطعا در زمینه سرمایه گذاری معادن موفق تر خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه میزان تولید ناخالص داخلی ۱۳ هزار میلیارد تومان است، افزود: ظرفیت های خوبی در کشاورزی استان وجود دارد که برای مثال می توان به درآمد  سه هزار میلیارد تومان پسته دامغان اشاره کرد. 

استاندار سمنان در خاتمه، با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید مشاغل خانگی و اشتغال روستایی به استان تعلق گرفت که در حوزه پرداخت تسهیلات سمنان رتبه دوم کشور را دارد، گفت: هشت مورد طرح اولویت دار در استان تعریف شده که از جمله آن ها می توان به آب، زیرساخت، صنایع، معادن و فرآوری و ... اشاره کرد.

عناوین برگزیده