تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۴۳۳
کد خبر: ۶۳۲۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا لحن FATF درباره ایران عوض شد؟

می متالز - واکنش‌ها نسبت به بیانیه اخیر گروه ویژه اقدام مالی (FATF)‌ که برای ایران فرصت زمانی قایل شده، تنها به دولتی‌ها ختم نشد و نمایندگان مجلس هم نسبت به این مساله واکشن نشان دادند.
چرا لحن FATF درباره ایران عوض شد؟

به گزارش می متالز، حشمت‌اله فلاحت پیشه، عضو‌کمیسیون امنیت درباره تند بودن لحن بیانیه FATF نسبت به ایران  گفت: تند شدن FATF نسبت به ایران نشان‌دهنده فشارهای سنگین سیاسی است. در واقع به دلیل نبود ایران در این گروه سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

امروز همچنین علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در نشست خبری خود تاکید کرده بود که دولت همواره از زاویه منافع ملی بر ضرورت تصویب لوایح FATF تاکید کرده است.  ربیعی با اشاره اینکه باید بدانیم که نپیوستن به این‌ها تبعات اقتصادی دارد و تبادلات مالی ما را با مشکل جدی مواجه می‌کند، ابراز امیدواری کرد با صحبت‌ها و همفکری‌ها مانع از خود تحریمی مجدد کشور شویم.

در همین حال محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه نیز در کنفرانس بین‌المللی «یک‌جانبه نگرایی و حقوق بین‌الملل» در دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: ایران براساس قوانین داخلی با پولشویی مبارزه می‌کند. به گفته وی تصمیم FATF کاملا سیاسی است که با آن مخالفیم. پیش‌تر هم مجید انصاری، یکی دیگر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از بلاتکلیفی دو لایحه پالرمو و CFT در مجمع انتقاد کرده بود.

عناوین برگزیده