تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۴۲۰
کد خبر: ۶۳۳۵۵
مدیرعامل شرکت:

ایران خودرو آماده نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده شد/ برنامه های آینده

می متالز - مدیرعامل ایران خودرو از آمادگی نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان سال و تحویل 200 دستگاه مینیی بوس آرین خبر داد.
ایران خودرو آماده نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده شد/ برنامه های آینده

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه با شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: به دلیل برخی ناهماهنگی‌های جزئی، اجرای این طرح متوقف شده بود اما در زمانی کوتاه و طی مذاکراتی، همه مشکلات و مسایل حل و فصل و 500 تاکسی از محصولات ایران خودرو آماده تحویل شد.

وی نوسازی خودروهای سنگین را از دیگر برنامه‌های این شرکت معرفی کرد و ادامه داد: ایران‌خودرو به عنوان رکن اصلی تامین‌کننده ناوگان حمل و نقل عمومی، برنامه‌های متنوعی دارد و برای نوسازی اتوبوس‌رانی کارگروهی ایجاد شده و آماده تامین و عرضه 5 دستگاه اتوبوس در هر هفته خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: تردد 7 هزار دستگاه ون فرسوده در تهران، تکلیف ایران خودرو را برای حفاظت از محیط زیست دو چندان کرده و برهمین اساس، با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بهره‌مندی از موتور ملی ای.اف.7 دوگانه سوز بر روی یکی از محصولات ون، نسبت به جایگزینی فرسوده‌های این بخش اقدام خواهشد شد و در حال حاضر هم 250 دستگاه ون آماده تحویل به متقاضیان است.

مقیمی افزود: بکارگیری موتور دوگانه‌سوز،‌ خودروهای ون را مشمول ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق کارآفرینی امید می‌کند که اختصاص یارانه، مشکل نقدینگی تامین این خودرو را رفع خواهد کرد.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه جایگزینی خودروهای فرسوده علاوه بر اینکه سبب رونق تولید در ایران خودرو می‌شود، ‌زمینه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا را فراهم می کند، گفت: شهرداری‌های مختلف برای توسعه ناوگان حمل و نقل اعلام آمادگی کرده‌اند که با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ایران‌خودرو این امر محقق خواهد شد.

وی بازسازی اتوبوس‌های فرسوده به عنوان دیگر اقدام مهم ایران‌خودرو برای بهبود و مناسب‌سازی ناوگان حمل و نقل دانست و ادامه داد: در این زمینه نیز ظرفیت‌هایی وجود دارد و با همکای وزارت کشور و شهرداری‌ها، امکان افزایش ظرفیت از بازسازی روزانه 4 دستگاه به 10 دستگاه اتوبوس وجود دارد.

مقیمی از آمادگی تحویل 100 دستگاه مینی‌بوس آرین با قابلیت افزایش به 200 دستگاه خبر داد و گفت: در صورت نبود صنعت خودرو، باید حداقل 20 میلیارد دلار برای تامین نیازمندی‌ها، ارزبری شود و اگر مشکلاتی در این صنعت وجود دارد باید با همت، حل و فصل شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده