تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۶۳۵۱۳
سرویس خبر : انرژی

سومین سمینار تولیدکنندگان متانول ایران برگزار شد

می متالز - سومین سمینار تولیدکنندگان متانول ایران با هدف ایجاد اتحاد، همکاری و مشارکت هرچه بیشتر شرکت‌های تولیدکننده و طرح‌های متانول برگزار شد.
سومین سمینار تولیدکنندگان متانول ایران برگزار شد

به گزارش می متالز، سومین سمینار تولیدکنندگان متانول ایران روز یکشنبه (۲۸ مهرماه) با حضور بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و به میزبانی شرکت پتروشیمی زاگرس در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

بررسی شرایط عرضه و تقاضا در بازارهای فروش صادراتی و عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت متانول، پیش‌بینی شرایط آینده بازار متانول و عوامل موثر بر آن، بررسی عملکرد رقبای خارجی و تأثیر ورود شرکت‌های تولیدکننده جدید بر بازار، بررسی آخرین پیشرفت‌های فناوری، فنی و تولیدی متانول، همکاری‌های مشترک بین تولیدکنندگان در حوزه زنجیره تأمین، بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک در حوزه‌های بازاریابی، فروش، حمل‌ونقل و لجستیک و تأثیر تحریم‌ها بر شرایط بازارها و فروش محصول به‌صورت کلی و تولیدکنندگان ایران به صورت خاص از محورهای این سمینار بوده است.

بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز در این سمینار با ترسیم جایگاه فعلی و آینده صنعت پتروشیمی ایران با توجه به طرح‌های پتروشیمی در دست ساخت در کشور، وضع تولید محصولات پتروشیمی را در سال‌های آتی مناسب ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های بازار محصولات پتروشیمی و بررسی شرایط آتی و حرکت به سوی تکمیل زنجیره ارزش، می‌توانیم شرایط بسیار مناسبی را در آینده تجربه کنیم.

۶ مقاله با عنوان‌های «اهمیت کشتی‌های تانکر شیمیایی در صادرات متانول ایران»، «بررسی تقاضای سوختی متانول با تاکید بر اختلاط مستقیم با بنزین»، «بررسی آخرین پیشرفت‌های فناوری، فنی و اقتصادی زنجیره تبدیل متانول به الفین»، «تحلیلی بر تولید متانول در ایران در افق ۱۴۰۴»، «مدل توسعه اقتصادی زنجیره ارزش متانول براساس وضع بازار آن» و «بررسی امکان افزایش یک راکتور پری‌ریفورمر قبل از ورود گاز طبیعی به اتوترمال در مجتمع پتروشیمی زاگرس» نیز در سومین سمینار تولیدکنندگان متانول ارائه شد.

توجه ویژه به همگرایی شرکت‌های تولیدکننده متانول در زمینه‌های فروش و لجستیک، تکمیل زنجیره ارزش محصولات حاصل از متانول و صنایع پایین‌دست این محصول راهبردی از جمله مباحث دیگری بود که به صورت تخصصی در این سمینار به آنها پرداخته شد.

عناوین برگزیده