تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۶۳۷۲۸

نگاهی به گزارش کارشناسان دادگستری درباره سقوط هواپیمای یاسوج

می متالز - گزارش ارائه شده به دادگاه نشان می‌دهد که سازمان هواپیمایی کشوری سهم 40 درصدی، شرکت هواپیمایی آسمان سهم 50 درصدی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز 10 درصدی در سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر متعلق به هواپیمایی آسمان داشته است.
نگاهی به گزارش کارشناسان دادگستری درباره سقوط هواپیمای یاسوج

به گزارش می متالز، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی کارشناسان هیات سه نفره رسمی دادگستری به دادگاه عدم انجام امریه صلاحیت پروازی، صلاحیت و عملکرد گروه پروازی و مشکلات فرودگاهی در علت سانحه هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان که بهمن ماه سال 96 در ارتفاعات دنا سقوط کرد نقش داشته است.

بر اساس این گزارش عدم انجام امریه صلاحیت پروازی 70 درصد در علت وقوع این سانحه نقش داشته که سهم شرکت هواپیمایی آسمان 40 درصد و سازمان هواپیمایی کشوری 30 درصد بوده است که معاون صلاحیت پروازی، مدیرکل ایمنی و نظام کیفی، مدیرعامل سابق و مدیر برنامه‌ریزی و توسعه ناوگان سابق شرکت هواپیمایی آسمان به ترتیب اهمیت جزو مقصرین شناخته شده اند و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرکل دفتر مهندسی صلاحیت پرواز و معاونت استاندارد پرواز نیز مقصرین در سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

صلاحیت و عملکرد گروه پروازی نیز بر اساس همین گزارش در سانحه یاسوج نقش 15 درصدی دارد که شرکت هواپیمایی آسمان 5 درصد (مدیرکل اموزش و بهسازی نیروی انسانی)، خدمه پروازی 5 درصد (خلبان و کمک خلبان) و سازمان هواپیمایی کشوری 5 درصد (رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و معاونت استاندار پرواز) نقش دارند.

این گزارش حاکی از این است که مشکلات فرودگاهی نیز نقش 15 درصدی در وقوع این حادثه داشته است که سهم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران 10 درصد (مدیرعامل، معاون فرودگاه یاسوج، مدیرکل فرودگاه یاسوج و مدیر ایمنی) و سازمان هواپیمایی کشوری 5 درصد (ریاست سازمان هواپیمایی کشوری) بوده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده