تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۶۳۸۱۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تحویل ساختمان جدید پلاسکو ‌در نیمه‌‌ دوم سال ۹۹/رفع اختلافات با کسبه

می متالز - رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ساختمان جدید پلاسکو پس از تکمیل، نیمه دوم سال آینده تحویل کسبه می‌شود.
تحویل ساختمان جدید پلاسکو ‌در نیمه‌‌ دوم سال ۹۹/رفع اختلافات با کسبه

به گزارش می متالز، صبح امروز رئیس بنیاد مستضعفان در راستای بازدید از روند ساخت پلاسکوی جدید، راهی چهار راه استانبول شد.

‌پرویز فتاح پس از بازدید از روند تکمیل این ساختمان تجاری  و کپ و گفت با کسبه، در جمع خبرنگاران در این‌باره اظهار داشت: یکی از اولویت‌‌های بنیاد مستضعفان ساخت و تکمیل پلاسکو است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: ستون‌ها در حال احداث است‌ و در هفت طبقه هم اسکلت ساخته شده که شامل پنج طبقه زیر زمین و 2 طبقه روی زمین است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ‌تا پایان ماه بهمن ‌امسال اسکلت پلاسکو در 20 طبقه شامل 5 طبقه زیر زمین و 15 طبقه ‌روی زمین ساخته شود، این در مساحتی حدود یک‌هزار متر است و سپس سراغ نما و تأسیسات داخلی می‌رویم.

فتاح با بیان اینکه مشکلی در حوزه منابع مالی و مصالح برای تکمیل پلاسکو نداریم، ‌افزود: طبق برنامه‌ریزی ساختمان جدید پلاسکو در نیمه دوم سال آینده ‌بهره برداری می‌‌شود و کسبه در آن مستقر می‌شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه پروژه ساختمان پلاسکو‌ مجوز شهرداری و شورای عالی شهرسازی را دارد، اضافه کرد:‌ مراحل اخذ مجوزهای لازم در ‌‌هیأت دولت، استانداری، سازمان میراث فرهنگی و سایر نهادهای مرتبط انجام شده است.

‌وی درباره‌ تأخیر در اجرای این پروژه اظهار کرد: پلاسکوی جدید دوبار به فراخوان گذاشته شد، در سال 96 در یک مرحله نقشه‌ و طراحی پلاسکوی جدید به نهادهای ذی‌ربط و مرتبط ارائه شد اما در آن زمان ‌میراث فرهنگی با ارائه مجوز موافقت نکرد‌؛ این پروژه در اسفند 97 آغاز شد‌، اگر در آن زمان میراث فرهنگی مجوز شروع کار را می‌داد می‌توانستیم پروژه را در سال 96 آغاز کنیم.

فتاح اظهار کرد: ‌پلاسکو باید به نماد و الگویی ملی تبدیل شود، ما در بنیاد از سختگیری‌های مهندسی و معماری استقبال می‌کنیم زیرا می‌خواهیم پلاسکو را به یک نماد ملی تبدیل کنیم‌.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره همکاری شهرداری با بنیاد مستضعفان در ساخت ‌پلاسکوی جدید بیان کرد: ‌بنیاد ‌معاملات کلانی با شهرداری تهران در حوزه املاک دارد و پلاسکو ‌در تعاملات ملکی ما موضوع بسیار بزرگی نیست، مشکلی با شهرداری نداریم و اگر هم مشکلی باشد آن را رفع می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اینگونه نبود که بنیاد مستضعفان همه هزینه‌ها را برای ساخت ساختمان جدید متقبل شود اما به دلیل شرایط اسف‌بار آن آتش‌سوزی بنیاد اعلام کرد همه هزینه‌ها را خود ‌می‌پذیرد اما به هر حال نهادی نظیر شهرداری نیز باید بخشی از هزینه‌ها نظیر هزینه‌های اجتماعی آن را بپردازد .

فتاح با قدردانی از اینکه کسبه در این مدت ‌صبور بوده‌اند، گفت: ‌بخش عمده دغدغه کسبه پلاسکو رفع شده است‌.

رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر اینکه پلاسکو ایمن‌تر از قبل ساخته می‌شود، اضافه کرد: زمینی که پلاسگوی جدید در آن احداث می‌شود یک‌هزار متر است و قطعا نمی‌توانیم این مساحت را بزرگتر کنیم و شهرداری هم برای همین مساحت مجوزهای مورد نیاز را صادر کرده است، از سوی دیگر ضرورت دارد طبق مقررات،  راه پله‌ها و تعداد آسانسورها را افزایش دهمی و همین امر موجب می‌شود که ملک‌ها تا اندازه‌ای کوچک‌تر شود‌؛ کسبه این موضوع را پذیرفته‌اند اما‌ در عوض صاحب مغازه‌های نو‌ می‌شوند.

‌وی همچنین گفت: ‌یادمان شهدای آتش نشان باید یک معماری فاخر در ساختمان جدید پلاسکو باشد، همه نهادها و دستگاه‌ها بر روی احداث یادمان شهدای آتش نشان اتفاق نظر دارند و مقرر شد ‌‌یادمان در ورودی ساختمان باشد و توسط افراد نخبه ‌معماری طراحی شود‌.

فتاح درباره ‌قرارداد با کسبه اظهار داشت: ‌کسبه پلاسکو دو دسته هستند، بخشی از آنها در ساختمان شمالی مستقر هستند که توافق کرده‌اند با هزینه خود تعمیر و بازسازی ساختمان را انجام دهند و در این باره اختلاف نظری وجود ندارد؛ بخشی دیگر 300 کسبه هستند که باید ‌در ساختمان جدید ‌در دست ساخت مستقر شوند‌.

عناوین برگزیده