تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۵۵۵
کد خبر: ۶۴۲۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع مس سونگون:

اجرای چندین پروژه زیرساختی ذوب مس در سونگون

می متالز - مدیر مجتمع مس سونگون گفت: پروژه های زیرساختی کارخانه ذوب مس در حال اجراست.
اجرای چندین پروژه زیرساختی ذوب مس در سونگون

به گزارش می متالز، رضا شریفی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بخشی هایی از کارخانه ذوب مس که قراردادش از سال گذشته انعقاد شده، در حال اجراست.

وی افزود: احداث کارخانه ذوب نیازمند ایجاد زیرساخت هایی است که احداث راه ارتباطی، تسطیح و محوطه سازی کارخانه، ایجاد پست برق ۱۸۰ مگاواتی و انتقال آب موردنیاز برخی از آنهاست که همه این زیرساخت ها در حال اجرا هستند.

مدیر مجتمع سونگون با بیان اینکه دیگر پروژه های طرح توسعه از قبیل مولیبدن و سد جدید مجموعه نیز در حال اجراست، خاطرنشان کرد: کارخانه لیچینک با تولید سالانه ۳ هزار تن مس کاتد از خاک های اسیدی نیز ۲۰ درصد پیشرفت دارد و تا یک و نیم سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: کارخانه اسید سولفوریک از دیگر پروژه های توسعه ای سونگون محسوب می شود که در حال حاضر ۶۰ درصد پروژه اجرایی شده است.

شریفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود ده ها کامیون حامل ماشین آلات و تجهیزات به مجتمع در ماه های اخیر، گفت: این ماشین آلات، ۲۰ درصد تجهیزات لازم برای کارخانه فاز ۳ تغلیظ است که طی سال های ۹۰ و ۹۱ خریداری شده بودند.

وی با بیان اینکه فاز ۳ تغلیظ هم اکنون در حال اجراست، اضافه کرد: خاکبرداری ۵ میلیون مترمکعب، تسطیح و آماده سازی فضای اجرای کارخانه با مدنظر قرار دادن اجرای فاز ۴ تغلیظ در دست اقدام است.

عناوین برگزیده