تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۶۴۴۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سعیدی مطرح کرد:

پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه، رهیافتی مناسب برای کاهش التهابات اقتصادی

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید انعقاد پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه با کاهش نقش دلار در مبادلات بین المللی و افزایش ارزش پول ملی از التهابات اقتصادی می‌کاهد.
پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه، رهیافتی مناسب برای کاهش التهابات اقتصادی

به گزارش می متالز، زهرا سعیدی مبارکه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت انعقاد پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه، گفت: انعقاد پیمان‌های پولی از نظر قانونی محدودیتی نداشته و تنها در اجرا با مشکل روبه رو است این در حالی است که انعقاد این قراردادها با کاهش نقش دلار در مبادلات بین المللی و افزایش ارزش پول ملی از التهابات اقتصادی کشورها می‌کاهد.

نماینده مردم مبارکه با بیان اینکه بانک مرکزی  و تیم اقتصادی دولت  باید خلاهای موجود در مسیر انعقاد پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه را آسیب شناسی و برطرف کنند، افزود: از آنجایی که کشورهای موفق در حوزه‌های اقتصادی، چارچوب های مشخصی برای پیمان های پولی دارند، بانک مرکزی نیز با توجه به شرایط کنونی کشور باید تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت این پیمان‌ها به کار گیرد.

 

تشکیل کمیته‌ای ویژه به منظور پیگیری اقدامات لازم برای انعقاد پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر تشکیل کمیته‌ای ویژه به منظور پیگیری اقدامات لازم برای انعقاد پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه، اظهار کرد: بازار کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه  و.. می توانند ظرفیت مناسبی برای برقراری روابط تجاری با ایران باشند، در حالیکه ترکیه به راحتی بازار عراق را در دست گرفته است.

 

ضرورت استفاده از ظرفیت معاونت اقتصادی وزارت خارجه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: اگرچه مجلس بر تعیین معاونت اقتصادی وزارت خارجه تاکید دارد اما تاکنون گزارشی درخصوص اقدامات انجام گرفته در این باره به نمایندگان ارائه نشده است.

عناوین برگزیده