تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۶۴۷۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بازدید معاون وزیر صمت از کارخانه فولاد مبارکه

الزام معادن سنگ آهن به تامین مواد اولیه فولادسازان

می متالز - معاون وزیر صمت: شرکت ها و معادن سنگ آهن ملزم به تامین مواد اولیه فولادسازان بزرگ در کشور شدند
الزام معادن سنگ آهن به تامین مواد اولیه فولادسازان

به گزارش می متالز، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو امروز در بازدید از خط تولید ورق در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه رشد تولید محصولات فولادی و افزایش صادرات در سال رونق تولید از مهمترین دستاوردهای صنعتی این کارخانه به شمار می رود گفت: با تشکیل کمیته سنگ آهن در وزارت صمت شرکت ها و معادن سنگ آهن ملزم به تامین مواد اولیه فولادسازان بزرگ در کشور شدند.
خداداد غریب پور به صادرات غیر متعارف مواد خام به ویژه سنگ آهن از کشور اشاره کرد و استفاده از ظرفیت معادن در مقیاس کوچک و بهره برداری از ظرفیت های معدنی بدون استفاده در کشور را مهمترین راهکارهای تامین مواد اولیه و معدنی در فولاد مبارکه برشمرد.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از همکاری ایمیدرو و دانشگاه های صنعتی و شریف به منظور استفاده از مجموعه استارت آپ ها هم خبر داد و گفت: امروز حرکت مجموعه فولاد مبارکه در استفاده و همکاری با شرکت های دانش بنبان به منظور بومی سازی و استفاده از توانمندی متخصصان داخلی به عنوان الگوی موفق در کشور مطرح است.
وی تولید انواع ورق های رنگی و تولید ورق برای شرکت نفت را از مهمترین دستاوردهای فولاد مبارکه بر شمرد وگفت: با توانمندی متخصصان داخلی و صنعتگران در فولاد مبارکه به زودی از واردات محصولات فولادی بی نیز خواهیم شد.
حمیدرضا عظیمیان مدیر عامل کارخانه فولاد مبارکه هم در این بازدید با اشاره به افزایش میزان تولید در سال رونق تولید در این کارخانه افزود: برای خودکفایی و بی نیازی کشور از واردات محصولات فولادی و در جهت اجرای دستور العمل و رهنمودهای مقام معظم رهبری برنامه ها و طرح های افزایش تولید در این کارخانه با تمام توان اجرا خواهد شد.

عناوین برگزیده