تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۶۴۷۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در بازدید دکتر غریب پور از خطوط تولید فولاد مبارکه مطرح شد:

فولاد مبارکه، پایلوت همکاری با شرکت های دانش بنیان

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از خطوط فولاد مبارکه حرکت این مجموعه را در همکاری با شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی در کشور عالی ارزیابی کرد.
فولاد مبارکه، پایلوت همکاری با شرکت های دانش بنیان

به گزارش می متالز، دکتر خداداد غریب پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از خطوط فولاد مبارکه گفت: شرکت ها و معادن سنگ آهن در کشور ملزم به تامین مواد اولیه فولادسازان بزرگ کشور شدند.
وی تأکید کرد: رشد تولید محصولات فولادی و افزایش صادرات در سال رونق تولید از مهم ترین دستاوردهای صنعتی فولادمبارکه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: حرکت مجموعه عظیم فولاد مبارکه در راستای همکاری با شرکتهای دانش بنیان در بومی سازی در کشور به عنوان پایلوت زبانزد است.

در ادامه این بازدید، دکتر غریب پور در جمع مدیرعامل و مدیران عامل شرکت های گروه فولاد مبارکه اظهار داشت: ایمیدرو، سود سهام فولاد مبارکه را برای اجرای طرح های توسعه این شرکت ذخیره خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در افزایش تولید و کاهش انرژی در تراز جهانی می‌درخشد، تصریح کرد: به برنامه های آتی شرکت فولاد مبارکه افتخار میکنیم و از فولاد مبارکه با نگاه بلند مدتِ سودآوری حمایت می‌کنیم.

غریب پور ادامه داد: ایمیدرو زمینه ساز توسعه منابع معدنی است تا جایی که رشد تولید فولاد کشور در ۸ ماهه اول سال میلادی به ۶.۵ درصد رسیده است. رویکرد اصلی ایمیدرو در صنایع مادر، رویکرد توسعه ای است. ظرفیت های توسعه، باید در بنگاه های بزرگ ایجاد شود تا بیشترین سود به کشور بازگردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایمیدرو با ایجاد روابط سازنده بین بنگاه های اقتصادی، به دنبال حل مشکلات بنگاه های بزرگ صنعتی و معدنی است، گفت: بومی سازی و توجه به توان داخلی از دیگر اهداف ایمیدرو در توانمندسازی کشور در زمینه ساخت تجهیزات است.

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه نیز با اشاره به افزایش میزان تولید در سال رونق تولید در این کارخانه افزود: برای خودکفایی و بی نیازی کشور از واردات محصولات فولادی و در جهت اجرای دستورالعمل و رهنمودهای مقام معظم رهبری، برنامه ها و طرح های افزایش تولید در این کارخانه با تمام توان به اجرا در می آید.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده