تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۶۵۰۰۸

تهدید هند به لغو پرواز ایرباس‌های آمریکایی

می متالز - هند آمریکا را تهدید کرده در صورتی که هوایپمایی ایرباس به روزرسانی شود چه بسا لغو مجوز پرواز آن ها را در دستور کار قرار دهد. تصمیم مزبور توسط سازمان هوانوردی هند اعلام شد.
تهدید هند به لغو پرواز ایرباس‌های آمریکایی

به گزارش می متالز، سازمان هوانوردی هند اعلام کرد در صورتی موتورهای آمریکایی ۱۶ فروند هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ایندی‌گو این کشور بروز رسانی نشوند طی ۱۵ روز آینده مجوز پرواز آنها را لغو خواهد کرد.

این هواپیماها که از قضا از نوع ایرباس ۳۲۰ نئو هستند و از جمله محصولات جدید ایرباس محسوب می‌شوند از موتورهای “پرت اند ویتنی” آمریکایی به عنوان پیشران استفاده می‌کنند.

این موتورهای آمریکایی بیش از ۳۰۰۰ هزار ساعت سابقه پرواز دارند و دلیل این تصمیم مقامات سازمان هوانوردی کشوری هند این است که هواپیماهای ایرباس نئو در این کشور طی هفته گذشته ۳ مورد خاموش شدن موتور در حین پرواز را به ثبت رسانده‌اند.

شرکت هواپیمایی ایندی‌گو هند بزرگ‌ترین مشتری هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ نئو در جهان محسوب می‌شود و اخیرا تصمیم گرفته است که قراردادی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار برای خرید موتور‌های هواپیما محصول مشترک جنرال الکتریک و سافرون فرانسه را به امضا برساند.

عناوین برگزیده