تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۶۵۱۶۱
سرویس خبر : انرژی
قره‌خانی تشریح کرد

کم و کیف بهره‌برداری ایران از فرصت تمدید معافیت‌های صادرات برق به عراق

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: ایران از ظرفیت صادرات برق به عراق به تناسب زیرساخت‌های موجود استفاده مفیدی کرده است اما وزارت نیرو نباید درمقابل انعقاد قرارداد با بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه مقاومت کند.
کم و کیف بهره‌برداری ایران از فرصت تمدید معافیت‌های صادرات برق به عراق

به گزارش می متالز، اسدالله قره‌خانی با اشاره به فرصت ایران برای بهره‌برداری از تمدید معافیت‌های صادرات برق، گفت: ایران توانسته به تناسب توانایی خود، از فرصت صادرات برق به عراق استفاده کند این در حالی است که صادرات گاز نیز به این کشور انجام می‌شود.

 

ایران متناسب با ظرفیت موجود به عراق برق صادر کرده است

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران متناسب با ظرفیت موجود، به عراق برق صادر کرده است، افزود: اگرچه ایراداتی مانند عدم عملیاتی شدن برخی از تفاهم‌نامه‌های مرتبط با احداث نیروگاه در عراق وجود دارد اما در کل ایران از تمام ظرفیت‌های خود با توجه به زیرساخت‌ها برای صادرات برق به عراق استفاده کرده است.

 

عدم وجود اراده همکاری با بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های جدید در وزارت نیرو

وی تاکید کرد: وزارت نیرو باید با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های جدید تفاهم‌نامه و قراردادهای امضاء شده را عملیاتی کند تا مدت طولانی در سطح کاغذ باقی نمانند، اما متاسفانه اراده همکاری با بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های جدید در وزارت نیرو وجود ندارد.

 

صادرات برق به عراق بسط و گسترش داده شود

قره‌خانی با اشاره به اینکه صادرات برق به کشورهای دیگر ارزآوری خوبی دارد، افزود: در سال گذشته حجم بسیار خوبی از برق به عراق صادر شده است و از آنجا این کشور به دلیل آب و هوای خشک و بارش کمی که دارد نیازمند واردات برق است لذا ایران می‌تواند صادرات بیشتری به این کشور داشته باشد.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افغانستان یکی دیگر از کشورهایی است که نیازمند واردات برق است بنابراین ایران باید برنامه جامع‌تری برای صادرات برق به این کشور داشته باشد.

عناوین برگزیده