تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۶۵۱۸۱

طرح بومی‌سازی مهندسی واگن‌های مترو در کشور اجرا می‌شود ‌

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای نخستین بار بحث طراحی مهندسی واگن‌های مترو در قالب قراردادی بین معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران امضا شده که بر اساس نمونه اولیه کل واگن مترو با هفت واگن داخلی می‌شود.
طرح بومی‌سازی مهندسی واگن‌های مترو در کشور اجرا می‌شود ‌

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی ‌در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی اظهار داشت: ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه تولید انواع واگن‌های باری، مسافری، لوکوماتیک، درون شهری و مترو وجود دارد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این ظرفیت در سال‌های گذشته استفاده شده و بخش دیگر هنوز مازاد بوده و قابلیت بهره‌برداری و بهره‌گیری از آن وجود دارد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: عمق ساخت داخل بسیار مناسبی وجود دارد، در حوزه واگن‌های باری بالای 85 درصد این محصول در داخل کشور تولید می‌شود، پروژه‌هایی در حال تعریف است تا عمق ساخت داخل به بالای 95 درصد برسد.

صادقی نیارکی ادامه داد: در حوزه واگن‌های مسافرتی بالای 65 درصد عمق ساخت داخل وجود دارد، البته پروژه‌های بسیاری در دست کار است که این افزایش عمق ساخت داخل را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: در حوزه واگن‌های مترو در حال حاضر به صورت مصوب 56 درصد امکان رسیدن به ساخت داخل وجود دارد و برای دست‌یافتن به آن نیازمند حمایت همه ارکان و سیاست‌گذاران هستیم.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای نخستین بار بحث طراحی مهندسی واگن‌های مترو در قالب قراردادی بین معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران امضا شده که بر اساس نمونه اولیه کل واگن مترو با هفت واگن داخلی می‌شود، در قرار داد اولیه نیز بیش از 400 دستگاه داریم.

صادقی نیارکی اضافه کرد: اولویت نخست ما بحث تکمیل نیازمندی داخل در حوزه انواع واگن‌های باری، مسافری و واگن‌های مترو است و برای  صادرات بعد از تامین‌ نیازهای داخلی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌هایی برای حوزه واگن‌های باری وجود دارد که نیازمند الزاماتی مثل پاس کردن بعضی استانداردهای بین‌المللی است که این کار انجام می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت اضافه کرد: ظرفیت کشور در حوزه باری 2 هزار و 800 دستگاه واگن است، توان فنی مهندسی بسیاری در زنجیره پایین دست تولید کنندگان وجود دارد که قابلیت افزایش دارد، در حوزه واگن‌های مسافری امکان تولید 1000 دستگاه در سال وجود دارد، قطعا ظرفیت خوب و قابل استفاده‌ای وجود دارد.

عناوین برگزیده