تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۶۵۳۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین مطرح کرد؛

صدر تامین پیشگام در حمایت از توسعه فناوری های نوین است/ مسیر پیشرفت و بقا از مسیر نوآوری می گذرد

می متالز - غلامرضا سلیمانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت، معدن و صنایع وابسته به آن از غرفه صدر تامین بازدید و با مدیران عامل شرکت های تابعه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
صدر تامین پیشگام در حمایت از توسعه فناوری های نوین است/ مسیر پیشرفت و بقا از مسیر نوآوری می گذرد

به گزارش می متالز، در این جلسه که با حضور مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین تشکیل گردید، سلیمانی نکاتی را در خصوص چشم انداز پیش رو شرکت مطرح و سیاست های کلی در خصوص اقتصاد مقاومتی را تبیین کرد.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های متخصصین داخلی در کشور گفت: اکوسیستم نوآوری با همکاری ستاد توسعه فناوری های فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال شکل گیری است.

در این راستا و براساس تفاهم نامه منعقده، اقدامات اصلی حول سه محور ذیل ساماندهی شده است.

  1. ایجاد اولین شتاب دهنده تخصصی معدن و صنایع معدنی، که با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و نو پا تشکیل شده است.
  2. پویش ملی بومی سازی قطعات، که برای جلو گیری از خروج ارز در کشور شکل گرفته و مقرر شده است تامین نیاز شرکت ها که پیش از این نیاز های خود را از خارج از کشور تامین می کردند به شرکت های ذیصلاح داخلی سپرده شود.
  3. شناسایی عارضه‌های موجود در سیستم تولید و ارائه راهکار برای رفع آن ها.

لطیفی، دبیر ستاد توسعه فن آوری های فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این باره گفت: صدرتامین به عنوان یکی از هلدینگ های بزرگ معدنی در کشور پیشگام برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور شده است و بحث شتاب دهنده ها از طریق این شرکت در حال پیگیری است.

وی در ادامه افزود: اگر صنعت معدنی کشور نخواند مسیر نوآوری را طی کند نمی تواند ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد نماید. به همین دلیل نیاز به فناوری های نوین در حوزه معدن و صنایع معدنی بیش از پیش احساس می شود.

فرصتی که در اکوسیستم نوآوری شرکت صدر تأمین ایجاد شده است مسیر را برای شرکت های دانش بنیان هموار خواهد کرد. ضمن آنکه باعث می شود تا شرکت های تابعه صدر تامین نیز نیاز های خود را در مسیر بهبود راحت تر تامین نمایند.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده