تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۶۵۳۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کسری ۸.۶۰۸ میلیارد ریال گواهی بر ادامه روند زیاندهی؛

"ونوین" از چه محلی زیان‌ها را کاهش دهد!

می متالز - کسری ۲۸۵ میلیارد ریال در مهر ماه و بیش از ۸.۶۰۸ میلیارد ریال در ۷ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ این بانک از محل عملیات بانکی گواهی بر ادامه روند زیاندهی این بانک در سال جاری است.
"ونوین" از چه محلی زیان‌ها را کاهش دهد!

به گزارش می متالز، پس از پایان ضعیف بانک اقتصاد نوین در سال ۱۳۹۷ و شناسایی بیش از ۹.۹۸۰ میلیارد ریال زیان خالص در عملکرد ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸، حالا نوبت گزارش ناامیدکننده و متاثرکننده عملکرد مهرماه این بانک رسیده تا وضعیت وخیم این بانک را بیش از پیش نمایان سازد.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، کسری ۲۸۵ میلیارد ریال در مهرماه و بیش از ۸.۶۰۸ میلیارد ریال در ۷ماهه نخست سال ۱۳۹۸ این بانک از محل عملیات بانکی گواهی بر ادامه روند زیاندهی این بانک در سال جاری است.

بر خلاف اظهارات عجیب مدیران این بانک در گزارش عملکرد ماهیانه که عدم شناسایی درآمد‌های وجه التزام برای مطالبات معوق را عاملی برای تعدیلات آتی سودآوری دانسته‌اند، لازم به ذکر است، این بانک در ۶ ماهه ابتدایی سال مالی ۱۳۹۸، زیان خالصی معادل ۹.۹۸۰ میلیارد ریال را روانه سامانه کدال کرد که با توجه به تحقق ۱۶.۷۶۸ میلیارد ریال زیان‌انباشته شرکت در این دوره باید منتظر ماند و دید امسال قرار است این بانک از چه محلی زیان بانک در انتهای سال را کاهش دهد.

آنچه در خصوص نحوه گزارش‌دهی بانک‌ها کاملا مشهود است، اعتبار پایین گزارش‌های میان دوره حسابرسی نشده بوده، زیرا در سال‌های اخیر گزارش‌های حسابرسان و الزامات بانک مرکزی تعیین کنند سود واقعی این شرکت‌ها است.

عناوین برگزیده