تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۶۵۴۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رتبه نخست بانک سپه در پرداخت تسهیلات منطقه فارس

می متالز - مدیر شعب منطقه فارس از کسب رتبه اول بانک سپه در رشد پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، کاهش مطالبات معوق و افزایش فروش املاک مازاد در استان طی شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.
رتبه نخست بانک سپه در پرداخت تسهیلات منطقه فارس

به گزارش می متالز، سعید منصوریان طبائی ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: بانک سپه از شهریورماه سال گذشته تا پایان شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به فعالان اقتصادی استان فارس پرداخت کرده است.

 وی ضمن اشاره به رشد ۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانک سپه در استان فارس در شش‌ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: بانک سپه در زمینه میزان درصد تسهیلات پرداختی در نیمه نخست سال جاری در بین بانک‌های استان رتبه اول را به خود اختصاص داد. مدیر شعب منطقه فارس از کاهش ۳۶ درصدی مطالبات معوق بانک سپه در استان طی ۶‌ماهه امسال خبر داد و افزود: مجموعه کارکنان این بانک در استان با تلاش جمعی مستمر و تعامل صحیح با بدهکاران توانست در شش‌ماهه نخست سال جاری ۳۳۶ میلیارد ریال مطالبات معوق را وصول کند و در این زمینه بین بانک‌های استان فارس رتبه اول را به خود اختصاص دهد.  وی افزود: برای جلوگیری از تعطیلی احتمالی ۳۴ شرکت فعال استان در حوزه صنعت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بدهی آنها را در ۱۲ ماه گذشته تقسیط کردیم. منصوریان طبائی ادامه داد: در همین مدت در راستای اجرای مفاد تبصره ۳۵ و بند خ ماده ۳۳ به ترتیب ۲۹۷۰ قرارداد به مبلغ ۱۷۹ میلیارد ریال و ۱۴۲۰ قرارداد به مبلغ ۵۴ میلیارد ریال در استان فارس امهال شد. وی اظهار کرد: بانک سپه با درک صحیح سیاست‌های کلان دولت، برای افزایش نقدینگی در شعب استان فارس با برگزاری ۷ مرحله مزایده فروش طی سال گذشته، ۱۹ ملک از املاک تملیکی مازاد خود را به ارزش بیش از ۲۰۱ میلیارد ریال فروخت و در بین بانک‌های استان به لحاظ بالاترین تعداد فروش املاک در سال جاری رتبه اول را به خود اختصاص داد. وی یادآور شد: فروش این تعداد ملک مازاد طی یک سال، در سه سال گذشته در منطقه فارس بی‌سابقه بوده است.  منصوریان طبائی افزود: برنامه‌ریزی و رایزنی‌های لازم برای ادامه روند کاهش املاک تملیکی مازاد و تبدیل آنها به نقدینگی برای تزریق به سرمایه در گردش بانک واحدهای تولیدی در دستور کار بانک سپه در منطقه فارس قرار دارد. منصوریان طبائی رقم سپرده‌های کل بانک سپه در استان فارس را تا پایان شهریورماه سال جاری، حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این مدت سپرده‌های موثر بانک سپه ۲۲ و میانگین سپرده نقدی ضمانت‌نامه‌ها ۱۲ درصد رشد داشته است. مدیر شعب منطقه فارس ضمن اشاره به نقش صنعت و معدن در توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانک سپه در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و بازرگانی به ترتیب ۸۴، ۳۰ و ۲۳ درصد رشد داشته است.

عناوین برگزیده