تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۶۵۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق خرم‌آباد در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان

نیاز به نقدینگی، دغدغه واحدهای تولیدی لرستان است

می متالز - حسین سلاح‌ورزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی لرستان گفت: بند ح تبصره قانون بودجه سال۹۸ در مورد تعیین شاخص‌های مناطق غیربرخوردار و بسته‌های حمایتی از سرمایه‎گذاری صنعتی و معدنی است که از طریق سازمان برنامه و بودجه این موضوع پیگیری خواهد شد.
نیاز به نقدینگی، دغدغه واحدهای تولیدی لرستان است

به گزارش می متالز، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: تامین مالی، نیاز به نقدینگی، سرمایه در گردش و سختی مقررات از عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی استان لرستان است.

حسین سلاح‌ورزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی لرستان گفت: بند ح تبصره قانون بودجه سال۹۸ در مورد تعیین شاخص‌های مناطق غیربرخوردار و بسته‌های حمایتی از سرمایه‎گذاری صنعتی و معدنی است که از طریق سازمان برنامه و بودجه این موضوع پیگیری خواهد شد. همچنین تسهیلات بانکی فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد از طریق دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی موضوع برای اصلاح آیین‌نامه و بخش‌نامه به بانک مرکزی ابلاغ شود.

وی به برگزاری طرح اربینت به عنوان یکی از طرح های تعریف شده در راستای برنامه چشم انداز ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا، بازآفرینی شهری مبتنی بر راه‌حل‌های طبیعت‌بنیان اشاره کرد و افزود: پروژه اربینت در سال ۲۰۱۸ توسط اتحادیه اروپا در هفت کشور و شهر اروپایی تعریف و مدیریت آن به کشور پرتغال واگذار شده و چهار کشور اروپایی دیگر نیز به عنوان اعضای بدون مسئولیت، در این طرح مشارکت دارند. همچنین 5کشور غیراروپایی از جمله ایران موفق به مشارکت در این تجربه بین‌المللی شده‌اند که خرم‌آباد با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و نهادی در بکارگیری راه‌حل‌های طبیعت‌بنیان، به عنوان شهر پایلوت از ایران انتخاب شد.

سلاح‌ورزی افزود: محله قدیم خرم‌آباد موسوم به «پشت بازار» نیز با توجه به بافت ارزشمند تاریخی، قابلیت مطرح شدن در سطح بین‌المللی و اهمیت حفظ آن با راه‌حل‌های طبیعت‌بنیان، به عنوان محله منتخب مرکز لرستان انتحاب شده است.

به گفته وی این رویداد بزرگ در خرم‌آباد  ۲۹ مهرماه به مدت چهار روز با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا با اجرای برنامه‌های جانبی برگزار شد.

سلاح‌ورزی اضافه کرد: در سال ۹۹ بودجه 3طرح مطالعاتی را در اختیار قرار می‌گیریم و باید دستگاه‌های ذیربط نیز در این راستا تلاش کنند.

 

نرخ بیکاری لرستان به روز نیست

سید موسی خادمی استاندار لرستان در این جلسه اظهار داشت: آمار بیکاری شهرستان‌ها در اختیار نیست و نرخ بیکاری را تنها در سرشماری‌ها می‌توانیم بدست آوریم.

وی ادامه داد: مبنای نرخ بیکاری استان‌ها سرشماری سال ۹۵ است که در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید پیگیری کند تا آمارها بروز شود.

استاندار لرستان افزود: از سرمایه گذاران واقعی در لرستان حمایت می‌کنیم و برای توسعه استان تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

خادمی گفت: متاسفانه در نظام حسابداری دارایی‌های نامشهود دیده نمی‌شود و باید مطابق استان‌های دیگر عمل کنیم.

وی اضافه کرد: اعتبارات تبصره ۱۸ باید اصلاح شود چرا که براساس ارزش افزوده بخش صنعت، این اعتبارات توزیع شده و استان‌های صنعتی اعتبار بیشتری را دریافت می‌کنند.

استاندار لرستان اظهار داشت: اینگونه نظام توزیع که باعث شکاف بین استان‌ها می‌شود باید اصلاح شود و همچنین باید استان‌های کمتر توسعه یافته مورد توجه قرار گیرند.

خادمی بیان کرد: باید بنگاه‌های اقتصادی را کمک کنیم تا قدرت ریسک آنها افزایش یابد و به دنبال شفافیت فعالیت بنگاه‌های اقتصادی باشیم.

وی همچنین به اجرای طرح اربینت در خرم آباد اشاره کرد و افزود:در این طرح یک روش بازآفرینی آموزش داده شده و اداره کل راه و شهرسازی لرستان باید تلاش کند بخشی از بازآفرینی شهری را از این روش به بهره‌برداری برساند.

عناوین برگزیده