تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۹
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۶۵۶۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بنابر اعلام مدیرعامل سرمایه‌گذاری صدر تامین:

دو زیرمجموعه "تاصیکو" آماده عرضه اولیه در بورس و فرابورس می شوند

می متالز - مدیرعامل سرمایه‌گذاری صدر تامین ضمن اشاره به برنامه های آتی این هلدینگ از عرضه اولیه دو شرکت زیرمجموعه در بورس و فرابورس خبر داد.
دو زیرمجموعه "تاصیکو" آماده عرضه اولیه در بورس و فرابورس می شوند

به گزارش می متالز، غلامرضا سلیمانی در حاشیه نمایشگاه ایران‌ کانمین از افزایش 25 درصدی سود هلدینگ صدرتامین در دوره 6 ماهه نسبت به بودجه پیش‌بینی‌شده و عرضه دو شرکت زیرمجموعه خبر داد و گفت: پیگیری‌ها برای عرضه سهام دو شرکت سرام‌آرا و زغال‌سنگ طبس در جریان است که بتوانیم تا پایان سال، سهام این دو شرکت را در بورس و فرابورس عرضه کنیم.

وی افزود: هفته گذشته جلسه هیات پذیرش زغال‌ سنگ طبس برگزار شد و در حال تکمیل اطلاعات موردنیاز است. عرضه سهام سرام‌آرا در فرابورس نیز منتظر ارسال گزارش 6 ماهه است تا برای عرضه آماده شود. در این هلدینگ به دنبال افزایش بازدهی پرتفوی هستیم، شرکت‌های گروه با برنامه‌ریزی برای افزایش سودآوری و استفاده از ظرفیت‌ها حرکت می‌کنند و استفاده از بومی‌سازی و فناوری از محورهای اساسی و مورد تاکید شستا و وزارت رفاه در مجموعه است.

این مقام مسوول عارضه‌یابی فناوری را از دیگر برنامه‌های "تاصیکو" در خصوص توسعه فناوری دانست و گفت: برای توسعه فناوری نیازمند شناسایی چالش‌ها و رفع آنها هستیم که با بهره‌گیری از شیوه عارضه‌‌یابی حرکت خواهیم کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره کسب و کار بتوانند با بهره‌گیری از استانداردها و فناوری‌های روز دنیا، چالش‌ها را کاهش داده و ارزش افزوده ایجاد کنند.

سلیمانی با اشاره به ضرورت بحث نوآوری و نفوذ فناوری گفت: امید می رود بتوانیم با حمایت از شتاب‌دهنده‌هایی که در "تاصیکو" راه‌اندازی شده تا پایان سال 3 یا 5 شرکت دانش‌بنیان در صدر تامین با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر و توسعه کسب و کار در بخش معدن ایجاد کنیم. در بخش معدن بومی‌سازی مواد اولیه، تجهیزات و قطعات امری اجتناب‌ناپذیر است و برای حضور در شرایط کنونی لازم است در فناوری این بخش‌ها سرمایه‌گذاری شود تا بتوانیم با بهره‌گیری از ایده‌های دانشگاهی، بازدهی کسب و کارهای کنونی را در بنگاه‌های زیرمجموعه صدر تامین مرتفع کنیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده