تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۴۸۳
کد خبر: ۶۵۷۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تلاش «حریل» برای افزایش سرمایه

می متالز - ریل پرداز سیر در تلاش است تا سرمایه خود را به حدود 400 میلیارد تومان برساند. درصد افزایش سرمایه ریل پرداز سیر 102 درصد براورد شده است.
تلاش «حریل» برای افزایش سرمایه

به گزارش می متالز، به‌دنبال افزایش سرمایه ۱۰۲ درصدی شرکت از محل تجدید ارزیابی هستیم، کارهای کارشناسی این موضوع انجام و گزارش توجیهی آن توسط بازرس و حسابرس قانونی شرکت تهیه شده و درحال مکاتبه و ارسال مدارک برای سازمان بورس برای اخذ مجوز سازمان بورس شده است.

فرهنگ طلوعی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت «ریل‌پرداز سیر» با اعلام مطلب فوق افزود: براساس قوانین سازمان بورس از روز ارسال درخواست برای سازمان بورس، یک ماه فرصت بررسی و اعمال نظر وجود دارد که این برای یک دوره یک ماهه دیگر نیز قابل تمدید است. به محض اینکه مجوز سازمان بورس به‌دست ما برسد برای این موضوع اقدام می‌کنیم؛ بر این اساس سرمایه شرکت به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

طلوعی درباره سهام عرضه شده شرکت در بورس گفت: سهامدار عمده شرکت خود را مکلف به حمایت از سهم می‌داند و به هیچ‌وجه به‌دنبال دخالت و جهت‌دهی به بازار نیست. تعیین قیمت سهام شرکت در بازار کاملا براساس عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد و دخالتی در این زمینه نداریم. براساس آمارهای ارائه‌شده در پایان شهریور امسال، حدود ۵/ ۴۴ درصد از سهام شرکت شناور است و وقتی سهامی را با این حجم از شناوری داریم، نوساناتی که در قیمت اتفاق می‌افتد طبیعی است و سهامدار نمی‌تواند آن را کنترل کند. بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام شرکت ما سرمایه‌گذاری کرده و سهام شرکت را خرید و فروش می‌کنند و این موضوع خارج از کنترل ما است.

وی افزود: این مژده را به سهامداران شرکت می‌دهیم که فعالیت‌ها و عملکرد شرکت خیلی بهتر از سال گذشته است و در ماه‌های آینده هم با توجه به سوابقی که از حمل‌ونقل ریلی در سال‌های گذشته موجود است، این روند به همین صورت ادامه خواهد داشت و سهم امن و مطمئنی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. مدیرعامل شرکت ریل‌پرداز سیر درباره برنامه‌های توسعه‌ای شرکت گفت: امسال بیشتر روی حمل‌ونقل بین‌المللی تمرکز کرده‌ایم که درآمدهای ارزی نیز برای شرکت خواهد داشت.

با توجه به ظرفیت محدود کشور و عوارض صادراتی که از اول مهر روی سنگ‌آهن لحاظ شد، که قبلا کاهش بار خروجی به بنادر را پیش‌بینی کرده بودیم و به فکر جایگزین این بار بودیم. برای همین به بخش بین‌الملل ورود کردیم.وی افزود: برای این منظور قصد داریم با کشورهایی که ارتباط ریلی داریم دفتر تاسیس کنیم. در کنار این موضوع برنامه افزایش ناوگان را نیز داریم؛ درحال‌حاضر همه ۵۰ دستگاه واگنی که در سال ۹۸ قرار بود اضافه شود، تحویل شده است که متعاقبا قرارداد بعدی براساس تفاهم‌نامه ۴۸۰ دستگاهی در پارت‌های ۵۰ تایی دیگر شروع می‌شود.

سعی می‌کنیم که ۵۰ دستگاه جدید را تا آخر سال ۹۸ به ناوگان شرکت اضافه کنیم. در سال گذشته با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی، توسعه ناوگان شرکت منابع زیادی را از ما می‌گرفت. برای همین روی بهره‌وری و بهبود روش‌ها متمرکز شدیم و یکی از اصلی‌ترین اتفاق‌ها این بود که از ظرفیت یک‌سر خالی واگن‌ها استفاده کردیم تا بتوانیم بار بیشتری را جابه‌جا کنیم و این اتفاق یکی از اصلی‌ترین دلایلی بوده که با همان منابع و توان موجود توانستیم درآمد بیشتری را برای شرکت کسب کنیم.طلوعی درباره میزان فروش شرکت گفت: امسال میزان فروش شرکت در ۶ ماه نخست که در سایت کدال هم منتشر شده، افزایش حدود ۶۰ درصدی نسبت به درآمد مدت مشابه سال گذشته دارد. در مجمع امسال پیش‌بینی کرده بودیم که در سال ۹۸ درآمد ۱۷۵ میلیارد تومانی را محقق کنیم که با توجه به اتفاقات خوبی که افتاده درآمد شرکت بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان خواهد شد و بسیار بیشتر از میزان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در بخش حمل‌ونقل قراردادها بلندمدت بوده و به محض و حاکم شدن تورم و افزایش نرخ‌ها، امکان اعمال آن همان موقع وجود ندارد. طرفین قرارداد ما که عمدتا شرکت‌های بزرگ فولادی هستند، معمولا با تاخیر ۳ یا ۴ ماهه این تعدیل قیمت‌ها را اعمال می‌کنند. در سال ۹۸ تعدیل خوبی را در قیمت‌ها داشتیم. به‌طور طبیعی این موضوع روی سود شرکت موثر است. اثرات مثبت در صورت‌های مالی به‌صورت جهش در EPS شرکت خواهد گذاشت. مدیرعامل شرکت ریل‌پرداز سیر درباره ورود شرکت به حمل‌ونقل مسافری گفت: حدود دو ماه قبل قرارداد خرید شرکت تدبیر روشن تجارت را منعقد کردیم که این شرکت ۲۰ درصد سهام قطارهای ۵ ستاره فدک را در اختیار دارد.

درحال‌حاضر شرکت ریل‌پرداز سیر، مالک ۲۰ درصد سهام قطارهای ۵ ستاره فدک از طریق خرید شرکت تدبیر روشن تجارت است. این ۲۰ درصد در سال ۹۷ حدود ۵ میلیارد تومان سود داشته است. با پیش‌بینی فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی قطارهای فدک این عدد تا ۷ میلیارد تومان هم امسال افزایش پیدا می‌کند و تا ۳۰ ریال در افزایش EPS شرکت موثر خواهد بود. ورود شرکت شرکت ریل‌پرداز سیر به بخش مسافری به‌صورت غیرمستقیم و از این طریق و تملک سهام شرکت‌های مسافری ریلی است و به‌دنبال خرید واگن مسافری و بهره‌برداری از آن نیستیم.

عناوین برگزیده