تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۶۵۸۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در فرابورس:

شرکت جدید با درج نماد آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی شد/ مشخصات کلی

می متالز - یک شرکت با سرمایه ۶۰ میلیارد تومانی در گروه فلزات اساسی درج شد تا پس از معرفی مدیران، آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در فرابورس باشد.
شرکت جدید با درج نماد آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی شد/ مشخصات کلی

به گزارش می متالز، شرکت ذوب روی اصفهان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۳ آبان ماه با نماد معاملاتی "فروی" در گروه فلزات اساسی  گروه تولید فلزات گرانبهای غیر آهنی به عنوان صد و بیست و یکمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد و در صف عرضه اولیه ۱۰ درصدی ایستاد.

این شرکت ۱۷ تیر سال ۷۷ با سرمایه ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان در اداره ثبت شرکت های اصفهان به ثبت رسید و فعالیت را آغاز کرد. البته موافقت اصولی تولید ورق روی با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال و سرمایه ۱.۵ میلیارد تومانی بر روی زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع در مجاورت شرکت باما در ۲۵ دی سال ۷۴ توسط وزارت معادن و فلزات صادر و اقدامات اولیه برای طراحی و ساخت توسط این شرکت با همکاری فرآوری روی پارس صورت گرفت.

در سال های ۷۵ و ۷۶ حدود ۲۰ درصد از عملیات ساختمانی و ۱۰ درصد از عملیات تهیه تجهیزات کارخانه به انجام رسیده بود اما در سال ۷۶ به علت شرایط خاص مالی، کمبود وجه مورد نیاز برای ادامه کار و تغییرات مدیریتی، طرح با رکود مواجه و عملیات ساخت متوقف شد.

سال ۷۷ مدیریت جدید و فعال گروه صنعتی و معدنی امیر که از سهامداران عمده شرکت باما است، تصمیم گرفت طرح مزبور را در قالب یک شرکت جدید و مستقل با سرمایه گذاری گروه امیر و باما مجدد فعال کند و در ۲۶ آبان همان سال سهامداران شرکت به جهت تکمیل کارخانه، سرمایه را از ۵۰۰ به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش دادند.

پس از تکمیل و راه اندازی کارخانه ۲۵ دی سال ۷۸ تولید آزمایشی شروع شد و بر اساس مجمع فوق العاده ۵ آذر سال ۹۷ سرمایه شرکت از محل سود انباشته به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شرکت باما سهامدار ۹۹.۶ درصدی سهام این شرکت که دارای ۱۷۴ نیروی انسانی است، محسوب می شود. موضوع فعالیت شرکت نیز طبق ماده ۳ اساسنامه شامل اکتشاف؛ استخراج و بهره برداری از معادن، تولید شمش و احداث کارخانه های مربوط به انجام کلیه عملیات بازرگانی مرتبط با فعالیت می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده