تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۶۵۹۴۷
نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز

فرصتی برای شناسایی و رفع نیازهای صنعت آذربایجان‌ شرقی

می‌متالز - هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی موسوم به رینوتکس ۲۰۱۹، از 13 تا 17 آبان در چهار بخش ایده‌های فناورانه و استارتاپی، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیازمندی‌های فناورانه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز آغاز به کار کرد.
فرصتی برای شناسایی و رفع نیازهای صنعت آذربایجان‌ شرقی

به گزارش می‌متالز، علیرضا شهیدی و جعفرسرقینی معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌ نمایندگی از بخش معدن در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

این نمایشگاه در حالی با هدف تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش محور در تبریز برگزار می‌شود که کارشناسان مداومت در برگزاری آن را از منظر کمک به رونق بازار فناوری در کشور بسیار مهم ارزیابی می‌کنند.

نمایشگاه فناورانه رینوتکس در  ۱۸ بخش تخصصی به منظور شناسایی فناوری‌های برتر با قابلیت تجاری‌سازی در تبریز برگزار می‌شود و تداوم برگزاری آن نشان‌دهنده نهادینه شدن این رویداد مهم علمی- فناورانه در حوزه فناوری از یک سو و علاقه‌مندی شرکت‌های فناور کشور به شرکت در آن از سوی دیگر است.

بر اساس این گزارش، تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای فرصت های سرمایه‌گذاری دانش بنیان از جمله اهداف این نمایشگاه است.

شایان ذکر است، آذربایجان‌ شرقی یکی از مناطق علم و فناوری کشور است که  بر همین اساس این ماموریت مسئولان این استان در نظر دارند، آذربایجان‌شرقی را به زیست بوم فناوری و دانش بنیان برسانند.

این در حالی‌ست که سهم خدمات دانش‌بنیان و شاغلان متخصص در این حوزه در استان بالا است؛ از این رو هدف مسئولان رسیدن به ارتباط قوی صنعت و دانشگاه و تبدیل کشاورزی، صنعت، خدمات، اقتصاد و تولید به سمت دانش بنیان است تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

 این نمایشگاه مهمترین بستر ارتباطی عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری کشور است و در حالی که اغلب نمایشگاه‌های کشور عرضه محور هستند؛ ولی رویکرد برگزارکنندگان در این نمایشگاه، عرضه و تقاضا است که با برگزاری تورهای صنعتی، زمینه را فراهم کرده و بازار را داغ‌تر می‌کنند.

خبر خوش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به سرمایه‌گذاران:

پتانسیل‌های اکتشافی و زمین‌شناسی در ۲۷ استان کشور، با ۲۷ اطلس استانی

 همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی، از اولین اطلس استانی پتانسیل‌های معدنی و زمین‌شناسی متعلق به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در استان آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گفته دکتر علیرضا شهیدی، این اطلس با هدف کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در اکتشاف مواد معدنی و افزایش دقت داده‌های زمین‌شناسی و اکتشافی در استان آذربایجان‌شرقی و به‌منظور به‌کارگیری داده‌های زمین‌شناسی-اکتشافی پوششی استان در مقیاس یکصدهزارم، شناسایی مدل‌های تیپ‌های مختلف کانساری محتمل با توجه به موقعیت ژئودینامیکی استان و جانمایی واحدهای سنگی به تفکیک نوع و سن سنگ منتشر شده است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خاطرنشان کرد: این اطلس‌ها با معرفی نقاط پرپتانسیل معدنی، ریسک سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران کاهش می‌دهد و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور آمادگی دارد که  در ۲۷ استان دیگر  از اطلس‌های استانی رونمایی کند.

حضور پررنگ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌‎معدنی کشور در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌‎معدنی کشور نیز با برپایی غرفه‌ای در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی به ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه علوم‌زمین و همچنین گزارش‌ها، نقشه‌ها، کتاب‌ها و نتایج تفسیرهای انجام شده در استان آذربایجان شرقی پرداخته است. دکتر علیرضا شهیدی به همراه جمعی از معاونان و مدیران خود در غرفه این سازمان میزبان مسئولان و مدیران کشوری و استانی است. بر همین اساس دکتر جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی، نماینده قوه قضاییه در شورای عالی معادن، دکتر داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور، مهندس محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، مرتضی نیرومند رییس شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی مهمان غرفه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌‎معدنی کشور بودند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده