تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۶۵۹۶۳
سرویس خبر : انرژی
رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس:

اجرای گام چهارم هسته‌ای بازتابی از کارشکنی ترامپ و رفتار خنثی اروپا است

می متالز - رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی برگرفته از کارشکنی ترامپ و همچنین رفتار خنثی اروپایی ها است.
اجرای گام چهارم هسته‌ای بازتابی از کارشکنی ترامپ و رفتار خنثی اروپا است

به گزارش می متالز، جلال میرزایی، با اشاره به اتمام سومین مهلت اروپا برای تضمین برجام، گفت: باید یادآور شد آمریکایی ها برنامه صلح آمیز کشورمان را به بحران تبدیل کردند و این موضوع سبب شد شورای امنیت سازمان ملل واکنش های شدیدی از خود نشان دهند.

 

ایران برای اعتمادسازی برخی محدودیت ها را پذیرفت

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که علی رغم صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان، جمهوری اسلامی ایران برای خنثی سازی اهداف غربی ها خصوصا کاخ سفید وارد مذاکرات شد و بر این اساس برای اعتمادسازی برخی محدودیت ها را پذیرفت.

وی ادامه داد: بنابراین مقرر شد غربی ها نیز در مقابل اقدامات ایران، اروپایی ها و آمریکایی ها نیز تعهداتی را اجرایی کنند که این امر محقق نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته ایران اسلامی برخی از فعالیت های صلح آمیز خودش را از سر گرفته است، تصریح کرد: در واقع این رفتار کشورمان برگرفته از کارشکنی ترامپ و همچنین رفتار خنثی اروپایی ها است.

 

همچنان فرصت برای اروپایی ها و نجات برجام وجود دارد

میرزایی افزود: در اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجام محدودیت های حوزه حساس در عرصه هسته ای کنار گذاشته خواهد شد اما علی رغم برداشتن گام چهارم، همچنان فرصت برای اروپایی ها و نجات برجام وجود دارد.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان اذعان کرد نجات برجام وابسته به رفتار اروپایی ها است لذا باید منتظر رفتار و واکنش آنها باشیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان با اعلام آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران و با اشاره به اقدامات ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود، اظهار کرد: من امروز به سازمان انرژی اتمی می‌گویم که از فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارند.

وی ادامه داد: طبق برجام ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم که قرار بود آن‌ها بچرخند اما به آن‌ها گاز تزریق نکنیم اما از فردا گازدهی را در فردو آغاز می‌کنیم.

عناوین برگزیده