تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۶۵۹۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مثلثی برای افزایش درآمد سود سرمایه‌گذاری‌ها؛

مطالبات مشکوک‌الوصول "وسینا" سود شد!

می متالز - شاید مهمترین دلیل افزایش سودآوری این بانک در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ را بتوان به افزایش میزان درآمد‌های مشاع در این مدت نسبت داد.
مطالبات مشکوک‌الوصول "وسینا" سود شد!

به گزارش می متالز، پس از انتشار گزارش ۶ ماهه بانک سینا در سامانه کدال، شاهد اعلام تعدیل مثبت ۲۰ درصدی سود خالص این شرکت را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.

شاید مهم‌ترین دلیل افزایش سودآوری این بانک در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ را بتوان به افزایش میزان درآمد‌های مشاع در این مدت نسبت داد.

از این رو و همانگونه که در جدول ذیل نیز مشاهده می‌شود، خالص درآمد‌های بانک ناشی از مابه تفاوت درآمد‌های حاصل از تسهیلات اعطایی و سود سپرده‌های پرداختی در ۶ماهه نخست سال افزایشی در حدود ۱.۹۵۰ میلیارد ریال را به ثبت رسانده است.

اما بخش دیگری از تفاوت در درآمد‌های بانک در ۶ ماهه نخست، درآمد‌های ناشی از سود سرمایه‌گذاری‌ها است. براساس گزارش بانک، سود دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، اعتماد مبین و توسعه سینا اصلی‌ترین درآمد‌های ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها است.

اما یکی از مهمترین دلایل عدم افزایش چشمگیر سودآوری بانک سینا با توجه به افزایش درآمد‌های مشاع در ۶ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش بیش از ۱.۴۰۰ میلیارد ریالی هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول بوده که تا حدود زیادی درآمد‌های شناسایی شده در سرفصل‌های فوق را پوشش داده است.

عناوین برگزیده